Annons

Ännu en bild

Produkter
(logga in för att koppla)

GrAcK

Aktiv medlem
Det är något med den här bilden som jag gillar, men jag vet inte hur jag ska beskära.

Så jag tänkte att ni kunde få hjälpa mig med att komma med olika förslag. Det behöver inte bara vara klippning utan ni får självklart leka fritt med den oxå.

Stor bild (3,6mb)
 

Bilagor

  • dsc_0607_liten.jpg
    dsc_0607_liten.jpg
    38.3 KB · Visningar: 1,142
Jag tyckte den var lite för "pang på", den blå avklippta båten störde också, så jag beskar den, gav den även lite mer "bländar öppning" för att framhäva motivet och göra båten bakom lite mindre störande.
 

Bilagor

  • red_0607.jpg
    red_0607.jpg
    29.5 KB · Visningar: 1,066
Tack för bidraget! Din beskärning och behandling förbättrade helt klart bilden.

Men jag vill se fler alternativ! Ingen mer som har lust att testa?

/Viktor
 
Tack för ännu en fin beskärning!

Men jag vill ha mer, mer, mer alternativ!

/Viktor
 
Pappa och son när solen går ner utanför Siciliens kust...
 

Bilagor

  • båt.jpg
    båt.jpg
    48 KB · Visningar: 864
Haha, härligt härligt! Känns dock som d e nått mysko med ljuset i bilden... hmm...

Tack för ännu ett förslag!

Men jag vill fortfarande ha fler förslag!

/Viktor
 
Så skulle jag göra...

...kul att se hur vi alla tänker så olika :eek:)

/Naomi
 

Bilagor

  • test.jpg
    test.jpg
    47.7 KB · Visningar: 794
S/V + Färg

Ganska slarvigt gjort... men kul att se bilden i S/V. Tyckte om färgerna på personerna, försökte skapa en mer dramatisk look med att låta färgerna lysa igenom.

/Naomi
 

Bilagor

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    44.4 KB · Visningar: 630
...provar mig fram.

Vad säger ni om det här försöket?

/Naomi
 

Bilagor

  • foto4.jpg
    foto4.jpg
    43.9 KB · Visningar: 614
Re: ...provar mig fram.

Naomi skrev:
Vad säger ni om det här försöket?

Jag är generellt väldigt anti mot svartvita bilder där någon detalj fått behålla färgen. Men av de två versionerna du skapat är den första bäst. Att kepsen och ansiktet är svartvitt blir bara konstigt, det får hela personen försvinna mot bakgrunden (vattnet).
 
Jag tyckte det var mer än beskärningen som behövde ordnas. :) Blev inte så snyggt, men å andra sidan tog det bara tio minuter.
 

Bilagor

  • segling.jpg
    segling.jpg
    35 KB · Visningar: 258
För egen del har jag varit rätt förtjust i detta med att blanda fäg och svartvitt sedan jag stötte på handkolorerade svartvita bilder första gången. När det gäller den här bilden tycker jag som övriga att det första försöket är bäst. Men -jag tycker inte att bilden som sådan lämpar sig för den här tekniken över huvud taget. Både för- och bakgrunden är lika viktiga för att få fram det bilden vill förmedla men tekniken du använt reducerar ju bakgrunden d.v.s. känslan av hav.....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.