Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ändra tab-order på forumsidans login.

Produkter
(logga in för att koppla)

raderad medlem

Aktiv medlem
Snälla, ändra tab-order på forumsidans login så att man slipper komma till "bli medlem" hela tiden. Vore ju också coolt om man slapp logga in två gånger, alltså om forumets login gällde även för resten av fotosidan. Det borde inte vara omöjligt att ordna...

Förstår inte riktigt vad du menar. När jag klickar på 'logga in' så kommer det upp en ruta för användarnamn och en för password.

Sen, när man klickat sig in i forumen och loggar in där så är man inloggad på hela sidan så länge man inte klickar 'bakåt' i IExplorer då man ju hämtar upp en sida i historiken där man inte var inloggad. Knepet är att klicka sig vidare med menyerna.

När jag loggat in i forumet står det fortfarande "Ej inloggad." i det ljusgråa fältet under menyraden. Klickar jag sedan på "Din fotosida" så kommer jag till login-sidan.

Detta problem kanske bara uppstår om man kommer till forumet via en länk i ett forum-mejl.

Tab-problemet är alltså att det ligger en länk till "bli medlem" i samma Tabell som login-formuläret. Alltså, när jag skall logga in så fyller jag i användarnamn, och sedan trycker jag på tab och lösenordet fylls i automatiskt, sen trycker jag på enter för att submitta formuläret, men då är fokus på länken istället och jag kommer till bli medlem istället för att logga in. Detta problem finns inte på den vanliga login-sidan som gäller för resten av sajten.

Det är inte bra att ha massa länkar i formulär tycker jag eftersom att många surfare använder tab för att ta sig igenom formulären. Man vill ju inte använda musen mer än nädvändigt. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar