Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
10D återkallad?
- Trådstartare Linmajon
- Start datum
hasse lundberg
Aktiv medlem
Canon gav ingen information när D60 stoppades heller! Att presentera problem med mjukvaran vid denna tidpunkt görs nog inte med tanke på publiciteten det skulle ge idag.
hasse lundberg
Aktiv medlem
Digitala kameror är digitala och kan inte kommunicera med vår hjärna som är analog, därför kan den inte heller skada våra analoga hjärnceller.Kodiak skrev:
Var det inte så att alla digitala kameror skall återkallas?
Den strålning som sensorerna ger ifrån sig har i forskning visat sig skadligt för hjärnans del som hanterar bilder!!
/Svante
Analog och digital har aldrig kunnat kommunicera med varandra.
Vissa personer på fotosidan är dock så digitala i sitt tänkande att det för dom kan vara skadligt att vistas för länge i närhet av digitala produkter.
hasse lundberg
Aktiv medlem
Jag har hört från säker källa (inofficiell) att Canon arbetar med att omvandla den elektromagnetiska energin (ljuset) till fyrkantsvågor. Med denna omvandling skulle problemet med brus vara helt borta, man kan då fotografera med ISO 3200 helt utan brus eftersom bilden då redan är digital när den når CCD/CMOS chipset i kameran.
Omvandlingen sker i optiken vilket medför att dagens kameror inte behöver uppgraderas utan kan utnyttja den nya tekniken direkt.
Omvandlingen sker i optiken vilket medför att dagens kameror inte behöver uppgraderas utan kan utnyttja den nya tekniken direkt.
hasse lundberg
Aktiv medlem
Var inte så säker på det, varför presentera det just vid denna tidpunkt, 1 April?Linmajon skrev:
NU trillade poletten ner Jag blev LURAD...
Det verkar vara först vid exponeringstider på minuter de dyker upp, som här, en fyraminutersexponering. Men det är trots allt lite konstigt att det inte uppstår på D60 med samma exponeringstid.Linmajon skrev:
Jag har provat med 30sek. exponering. Inte en enda stuck pixel eller brus. Vid flera minuters exponering kanske de dyker upp. Ett icke-problem för min del.
Det var därför jag trodde Canon verkligen skulle kalla in en del kameror...