ANNONS
Annons

Fotografera fotboll på arena?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexlindgren

Aktiv medlem
Hej! Jag undrar om jag som amatörfotograf skulle ha möjlighet att fotografera i en arena? T.ex. Stadion eller liknande, behöver inte vara under toppmatch precis, utan att bara få tillfället att fotografera där.

Handlar inte om att skicka in bild till tidningar utan bara bilder för eget bruk.

Jag har egentligen ingen aning om hur lätt/svårt det är att få tillträde då jag aldrig testat på några större matcher (men ingen annan svarar på inlägget så). De matcher jag fotat på har inte varit högre än div 2 och där har det inte varit några problem att bara ställa sig vid sidan av planen.

Men det bästa måste vara att ringa och höra med dom. Du kan ju inte få mer än ett nej så det lönar sig nog att försöka.

/Seb

Själv fotograferar jag alla Malmö FFs hemmamatcher och en del bortamatcher.

Dessa fotograferar jag för en fansida som heter
www.mff-fans.com

Hittar du någon fansida som kanske skulle vara intresserade av match och tifobilder så underlättar det när det gäller att få ackreditering.

Det är mycket möjligt att det kan gå även utan någon sådan anknytning. Förra året när jag ringde om ackreditering till en bortamatch så frågade dom inte ens vem jag fotade för utan sa bara; "Ja fotoplatser har vi ju i stort sett hur många som helst".

Har du ingen du fotar för så berätta om ditt intresse för fotografering och laget.
Kanske köra med att det är ett skolprojekt ;-)

Om du åker på bortamatcher och funderar på att se Malmömatchen så hör av dig till mig så kan jag hjälpa till med ackreditering.

Det kan ju vara en annan idé - kolla runt här vem som fotar ditt lag och hör med dom hur det funkar med ackreditering och kanske få lov att använda dom som referens.

Det viktigaste är ändå - testa. Det är lättare än man tror och får man nej så står man ändå kvar på samma plats som innan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar