Annons

antal xponerimgar på 1 laddning

Produkter
(logga in för att koppla)

tomasbz

Aktiv medlem
Skulle vara roligt att höra vad folk fått ut som mest på en Canon dslr..

Är mäktigt förvånad över att min kamera gjorde 1900 (under loppet av 48 timmar) för nån månad sen på ett orginalbatteri, och då var det lite kräm kvar..

Piratabatteriet fixat nog inte hälften av dom..

tomasbz skrev:

Är mäktigt förvånad över att min kamera gjorde 1900 (under loppet av 48 timmar) för nån månad sen på ett orginalbatteri, och då var det lite kräm kvar..

Mina piratare är bättre än orginalet. Men några 1900 har jag iof aldrig varit uppe i. Beror ju så mycket på hur man använder allting.

Kanske ska tillägga att vi körde med kortläsare oxå, så den proceduren med överföringen gick bort..

tomasbz skrev:

Jag brukar få runt 1500 exponeringar. Senast på STCC tog jag 1300 bilder samt förde över dessa till datorn på en laddning. Jag vet att det finns någon här på fotosidan som fått ut över 3500 exponeringar på en laddning, men då inbegrep det att han stängde av kameran direkt efter. När jag tog 1300 bilder hade jag klameran igång hela dagen.

tomasbz skrev:

Jodå, jag får faktiskt ut minst lika mycket kräm ur mitt piratbatteri.

2100 under SM i beachvolleyboll, batterisnålt objektiv samt samma väder under hela dagen så det var bara att trycka av. Är uppe i ca 3500 med ett pirat och ett orginal i batterigreppet...

Inte dåligt, känner mig besegrad..

;o)

Kommer ihåg min första digital, en gammal HP (gammal relativt uttryckt). Den gick att ta ca 30 foton med, sen var 4 st AA helt döda..

Är det månne stor skillnad mellan en, säj 350D och en 5D i batteritid på originalbatteriet?

Har nyss köpt en 350D och sitter och överväger om man behöver ett batteri till eller ska lägga pengarna på ett minneskort istället.

Senast ändrad:
350D tar 1400 bilder på en dag utan problem med orginalbatteriet. Köpte ett hama och det tar 600 bilder. Jag kör med 4s bildvisning, 400/5,6 kameran stängs av efter 4 min.
Har nu köpt en 30D. Hur många bilder kan man ta med det orginalbatteriet tro?

Ja du Fredrik, mer än 700 iaf. Har nu tagit 728 på första laddningen, sedan 10/5.

Åtminstone ett extra batteri tycker jag är nödvändigt - har man bara ett batteri lär man förr eller senare råka ut för att det tar slut när man minst anar det ...

Extra minneskort behöver man i och för sig också, fast jag tycker inte man kan välja mellan det och batteri - båda behövs ;)

AFE skrev:
Åtminstone ett extra batteri tycker jag är nödvändigt - har man bara ett batteri lär man förr eller senare råka ut för att det tar slut när man minst anar det ...

Extra minneskort behöver man i och för sig också, fast jag tycker inte man kan välja mellan det och batteri - båda behövs ;)

Då är det lika bra att ta ett batterigrepp. Får bli ett sånt OCH ett minne...;-)

Ja, jag behöver inte fler batterier, hade ju 300D innan, men bg ska jag köpa, och fjärrkontroll. Men extra minne får man ju av Canon ;-) Visserligen bara Sandisk 512mb standard, men det duger ju som backup :)

Hi folks

2959 exoneringar (jpg) vid den senaste fotbollstureringen. Ca 1500 RAW får jag vanligtvis ut med lite reserv kvar i batteriet. Fast det är klart, det är en Nikon D2X :). ca 600 är max på min D100.

Ett litet tips från en icke Canon användare. Nämn gärna vilken modell ni pratar om när ni anger hur många exp ni lyckats krama ur era kameror på en laddning.

Jag läser mycket i Canon trådarna även om jag är en Nikon användare. Kommer fram en hel del användbart här även för mig. Måste erkänna att jag ibland känner mig lite avundsjuk på Canons egenskaper vid extrema ISO tal. Går inte gärna över 800 med min D2X.

MAnkan

Obs, det här är ingen start av en ny vs tråd.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto