Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotogömsle

Produkter
(logga in för att koppla)

kvarmans

Aktiv medlem
Hej!
Jag undrar om det är nån som har nån ide på hur man kan göra ett billigt fotogömsle?
Jag hade tänkt mej nåt av sånna där plaströr som elektriker använder som stomme och nåt camoflagetyg som tältduk.
Men kom gärna med egna förslag om hur ni tycker det lättast skulle kunna fixa ett gömsle.

Se till att göra det ganska stort, så du får plats ordentligt, för du måste ha det bekvämt... Annars finns det risk att du tröttnar, eller får ont nånstans för att du sitter obekvämt... Jag talar av egen erfarenhet =)

/Stefan

Hej Jon
jag hade också planer på att fixa ett hemmabygge, tills jag tröttnade och köpte ett istället. Jag slog till på ett C31 Mini Dome Hide, från http://www.wildlifewatchingsupplies.co.uk/. Jag betalade totalt ca 3000 kr för det.

Det är rätt lågt, sitter på backen i det, men jag gillar det låga perspektivet man får från det. Plus att det blir mer dolt, lägre profil. Jag köpte till ett C26 Fold out Padded Seat, vilket funkar överraskande bra. Man sitter rätt bekvämt, fast nu har jag ännu bara tillbringat 2-3 timmar åt gången i gömslet.

Men ett par kryssade plaströr och en camo-duk eller nät borde funka också. Frågan blir hur man enkelt transporterar ett par 2-3m långa plaströr smidigt när man är på väg till gömsleplatsen, om du inte är ute efter att sätta upp ett stationärt gömsle. C31-gömslet är nerpackat, lika stort som ett liten sovsäck, enkelt att fästa under kameraryggan. Plus att man kan välja om man vill använda bågarna, antingen som ett konventionellt tält eller som en camo-duk att ha över sig (funkar också bra).

//mvh Glenn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar