Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konstiga bilder i CS4

Produkter
(logga in för att koppla)

campokatt

Aktiv medlem
Fick för mig att jag skulle ladda hem och prova CS4. Skulle prova att klona bort en tvättina i en bild.
Men, när jag öppnar bilden så blir det skitkonstig. Bifogar skärmdump.
Nån som vet vad detta beror på? Felpå nån inställning eller är det för att det är en 30dagars testversion??

Bilagor

• Knas.jpg
    Knas.jpg
    22.6 KB · Visningar: 215
Jag tror inte det har att göra med att du har en demoversion.
Hur ser bilden ut i ett annat program? Jag gissar att filen blivit trasig på något sätt, men har ingen aning hur.

Lise-Lott

Jag tror inte det har att göra med att du har en demoversion.
Hur ser bilden ut i ett annat program? Jag gissar att filen blivit trasig på något sätt, men har ingen aning hur.

Lise-Lott

Nej, den ser helt ok ut i andra program typ LR2. Sparar jag bilden från PS och öppnar den i ett annat program så ser den oxå bra ut....
Mysko..

Du kan ha drabbats av kompabilitetsproblem vad gäller grafikkortet eller dess drivrutiner. CS4 kan som (eventuellt) bekant använda sig av det. Uppdatera drivrutinerna och hjälper inte det så får du slå av grafikkortsstödet i PS helt eller delvis. Finns under Performance i inställningarna.

Du kan ha drabbats av kompabilitetsproblem vad gäller grafikkortet eller dess drivrutiner. CS4 kan som (eventuellt) bekant använda sig av det. Uppdatera drivrutinerna och hjälper inte det så får du slå av grafikkortsstödet i PS helt eller delvis. Finns under Performance i inställningarna.

Ok, tnx. Nu verkar de fungera :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar