iSolen.se
Guest
Pöbelvälde låter lite som hur överklassen benämnde demokrati för drygt hundra år sedan. Du verkar för övrigt ha missuppfattat hur lagen ska formas i just en demokrati. Vem som helst kan ju ta rollen som opinionsbildare och missionera för sin uppfattning. Om hen får vind i seglen kommer opinionen så småningom att nå politikerna. Det är ju själva essensen i demokrati. Hur skulle annars lagarna förändras? Jag tror att du förstår detta redan nu, så vidare diskussion känns överflödig. Om du tycker att det är viktigt att fotografer ska ha rätt att inhämta onaniunderlag på svenska stränder så får du såklart göra det. Men linda inte in det i nån högtravande smörja om yttrandefrihet, tack.
Jag noterar med viss belåtenhet att flera andra som ömmade för den stackars mannen som blev frihetsberövad på stranden, verkar hålla en lägre profil i diskussionen nu än du.
Just den mannen kan få vara inlåst hur länge som helst men att generellt fota nakna eller ej nakna barn på på offentlig plats tycker i alla fall jag inte är olagligt eller omoraliskt.
Pöbeln har väl sett till att vi inte längre kan fota på badstrand, inte längre fota dagis eller lekplats, festival, eller ens lucia av olika anledningar.
Jag vågar i alla fall inte.