Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Jag beskriver bara vad jag sett Martin. Jag har som sagt inte haft samma upplevelser med dessa manuella objektiv på min NEX för där har det funkat mycket bra. Jag har heller inte installerat 5.3 RC Lightroom då jag sett att en del fått problem med den. Vi behöver se RAW också. I JPEG så har jag blivit besviken i en del fall. Till en början var jag faktiskt lite besviken på resultatet ur min egen kamera med manuella objektien innan jag köpt 35:an. Det är inte svårare än så.
Man måste alltid in i förstoringsläget för att veta att man satt skärpan och det kan som sagt vara rätt trickigt med fullt öppen glugg. Med de mindre sensorerna nedbländat så funkade det oftast utan förstoringsläget men det kan man glömma med FF som det verkar - i alla fall för mig.
Peaking är lysande men det finns situationer där även den har problem.
Man måste alltid in i förstoringsläget för att veta att man satt skärpan och det kan som sagt vara rätt trickigt med fullt öppen glugg. Med de mindre sensorerna nedbländat så funkade det oftast utan förstoringsläget men det kan man glömma med FF som det verkar - i alla fall för mig.
Peaking är lysande men det finns situationer där även den har problem.