LGS
Aktiv medlem
En av mina kurspolare på högskolan (medan vi pluggade, för många år sedan) gjorde en riktig idiotgrej: tämligen berusad lämnade han sitt kreditkort i baren på ett litet uteställe i Bankok. Vaknar upp nästa morgon på hotellet och a) inser vad han gjort och b) att han inte kom ihåg var baren hette eller var den låg någonstans. Vid lunchtid ringde de från receptionen på hotellet, en i personalen på den lilla baren hade just dykt upp med kreditkortet (de hade fått hjälp av polisen att leta upp hotellet utifrån namnet på kortet). Efteråt visade sig inget extraordinärt ha dragits från kortet.
Några veckor senare fick en annan kompis på högskolan sitt kort skimmat på en bensinstation strax utanför Växjö.
Den självklara slutsatsen utifrån det mina kompisar och Erland upplevt är ju att man bör undvika att använda plastkort i Småland. Men att Utomlands (ett stort ställe) i allmänhet nog skall gå bra
(Annars kan Norge vara ett problem - mest för att överraskande många ställen där vägrar att ta kort)
Tillbaka till X100 - det skall bli intressent att se var priset hamnar efter några månader när produktionen (hoppningsvis) hunnit ikapp efterfrågan lite bättre. Hamnar fler på Goeckers prisnivå (under tio papp) tror jag att de kan sälja en hel del av dem.
På Fotosidan tar alla kort!