ErlandH
Aktiv medlem
Vet inte riktigt var du tittar, men på flik C framgår ju att man kan ansluta till "...Hotspots and Open Networks".Då är frågan vad som menas med "supported hotspots".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte riktigt var du tittar, men på flik C framgår ju att man kan ansluta till "...Hotspots and Open Networks".Då är frågan vad som menas med "supported hotspots".
Jag ska nog skriva ett blogginlägg om detta med lite mer information, men det får vänta tills jag är på hemmaplan och har lite tid över. ;-)
Att ha en egen "hotspot" i en telefon tycks mig var ett vettigare alternativ för den som vill skicka bilder lite då och då, men från många olika ställen.
Vart hittar man en sådan kabel och skulle det ens fungera med android?
Telefonen brukar ju vara ren USB-klient.
..mina Nikon har möjlighet att skapa en jpg av en råfil med t.ex beskärning direkt i kameran och det är en sådan jpg som jag sedan skickar från t.ex. fotbollsplanen.
D3s har ju klart mer funktioner kring detta men tycker faktiskt att det fungerar väldigt bra att skapa en jpg från en raw bara genom att beskära bilden. Vill man behålla hela bildytan kan man skapa en jpg genom färgbalans (eller vad den nu hette).Det "tricket" gillar jag också för att plocka ut enstaka .jpg i efterhand när jag skjutit enbart raw! Egentligen kan jag tycka att det borde finnas som en egen funktion i kameran, men för det mesta är det ju som sagt inga problem att göra någon minimal redigering för att spara ner en jpg.