JazzBass
Aktiv medlem
En så himla stor skillnad är det väl inte på kommentarsfrekvensen över tid? Med en generell kvot hade det nog varit möjligt att kommentarerna kanske hade haft en högre kvalité och egentligen finns det väl inget som säger att de då till antalet hade riskerat att dala.
Jag följer ju rekommendationen om att motkommentera istället för att frekvent tacka för kommentarer. Innan villkoret/regeln infördes så valde jag precis som du själv beskriver, men hos en bestämd medlem. Det kan jag ju inte göra nu ifall jag i framtiden skulle vilja börja lägga upp nya bilder här på sajten igen.
Sammantaget förstår jag av ditt svar att det för min del inte blev något positivt svar, även fast du försöker vara diplomatisk och säga att ni i alla fall ska fundera lite till.
Vänligen
Nonno
Förstår inte varför det ska ordas så hemskt mycket om ett litet tvång. Du får det att låta som en enorm uppoffring att skriva en kommentar. Men på ett sätt förstår jag dig eftersom du ju hör ju till en av kommentarmagneterna på FS (inte utan orsak). Kan ju kännas frustrerande om du känner dig tvungen att både motkommentera och generellt kommentera bilder i bildkritik för att hålla dig över den bestämda kvoten. Om du inte redan gjort det, tror jag du borde satsa på att trots allt begränsa motkommenteradet före det generella kommenterandet, det är väl ändå de första enstaka kommentarerna på en bild som ger en mest? Det finns ju en enkel besvara-funktion och en ännu enklare klickbar tumme och jag tror ingen retar upp sig på om de används lite annorlunda än vad rekommendationerna säger, speciellt då det gäller en kommentar som inte är bland de 10 första på en bild.