Annons

Panasonic Lumix LX3: 24-60 mm f/2,0-2,8!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo du, jag är också helt såld på den grejen...fan att man aldrig får vara riktigt nöjd nån längre tid.
 
Tänk va konstigt.. när jag precis tagit reda på allt om Panasonic lx3 och bestämt mig för att köpa, så kommer bilder på Olympus nya M4/3 och jag blir förälskad direkt.. Tyvärr så kommer jag vänta på den och köra gatufoto med min Chaika halvformatare sålänge...

Är det inte bara rykten? När jag googlar hittar jag bara en gammal prototyp och diverse rykten. Vet ni nåt jag inte vet?
 
Jag försökte just uppdatera firmware, men det funkar inte eftersom min SD-kortläsare i datorn verkar vägra att befatta sig med kortet. Och att tanka över med kameran inkopplad går tydligen inte, för då är kortet skrivskyddat:-( Hur fan ska man då bära sig åt?
 
Jag försökte just uppdatera firmware, men det funkar inte eftersom min SD-kortläsare i datorn verkar vägra att befatta sig med kortet. Och att tanka över med kameran inkopplad går tydligen inte, för då är kortet skrivskyddat:-( Hur fan ska man då bära sig åt?

Det finns en liten låsknapp på SD-kortet, kanske den är i låstläget.
 
Det finns en liten låsknapp på SD-kortet, kanske den är i låstläget.
Nä, den är olåst. Att min dators kortläsare är paj stör mig inte, men att jag inte får lägga vad jag vill på kortet när kameran är inkopplad är värre. Det går heller inte att radera bilder på kortet från datorn, utan man måste formatera kortet i kameran. Extremt störande när prylarna ska bestämma saker åt en:-(
Nu måste jag alltså köpa en kortläsare för att uppgradera mjukvaran. Det verkar tämligen vansinnigt.
 
Extremt störande när prylarna ska bestämma saker åt en:-(
Nu måste jag alltså köpa en kortläsare för att uppgradera mjukvaran. Det verkar tämligen vansinnigt.

Om en dator är inblandad är det troligen redan vansinnigt i alla fall. Det kan ha att göra med att själva verkligheten är analog :)

Hälsningar
Hobbyfilosofen Enicar
 
Eller som någon sa när det började pratas om digitaltv i Sverige.
Skit är skit om än per satellit
Jag håller med Makten att det är förjävligt när datorn eller någon annan försöker bestämma över mig.
 
Verkligheten är bara analog tills du tittat tillräckligt nära... :)

/en tillfällig hobbyfilosof

Njae, nu är det väl en del som tittar väldigt väldigt nära (typ vid CERN)och dom kommer liksom inte i riktigt i mål. Känns det som.
Undrar om inte hela tricket med verkligheten är analog oändlig upplösning?
 
Nya SD-kort?

Det finns nya SD-kort som måste ha egna(?) kortläsare. Kort som är mycket stora och snabba...

Staffan
 
Snart blir jag vansinnig. Jag har lyckats komma åt kortet med hjälp av en kortläsare på jobbet, och det går utmärkt att ladda bilder från kortet. Men man kan inte ladda TILL kortet, för då står det att det är skrivskyddat. Vad är detta för jäkla dumheter? Det är inte alls skrivskyddat:-(
 
Snart blir jag vansinnig. Jag har lyckats komma åt kortet med hjälp av en kortläsare på jobbet, och det går utmärkt att ladda bilder från kortet. Men man kan inte ladda TILL kortet, för då står det att det är skrivskyddat. Vad är detta för jäkla dumheter? Det är inte alls skrivskyddat:-(
Kanske kör du nya SDHC-kort i en äldre SD-läsare?
Om du vill kan du skicka kortet till mig så lägger jag in filen.
mvh/Kalle
 
Ja, men då borde det väl inte gå att läsa från kortet heller?

nej, det är lite märkligt men de äldre läsare jag har verkar fungera lite opredikterbart - ibland går det läsa, ibland krashar det, låser sig etc - jag tror det finns lite olika kretsar i olika tillverkares läsare och tillverkade i olika tider.


Tack, men det verkar lite väl drastiskt;-) Jag får försöka låna en SDHC-läsare av någon här på jobbet. Det borde finnas nånstans.
eller så köper du en alldeles egen :). T ex 99:- för en (långsam) Dörr 18i1 på cyberphoto och besparar kameran och dess batteri trivialarbete ;-).
 
Sladden...

Hej.
Varför kan du inte använda sladden till kameran?
Jag tror det är en vanlig micro eller mini USB...
Är det en Lx3 du har, så kommer du åt det inbyggda minnet också eller...
Staffan
 
Makten har möjligen inte råkat pilla i den lilla skrivskyddsknappen på minneskortet?

Låter konstigt, men ibland blir det knasigt!?
 
Hoppsan!

Ähh så kan det gå när man vill hjälpa till så gott man kan/hinner, innan man försvinner från datorn.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.