Hej!
Hoppas du blir nöjd med din beställning
Själv har jag kitobjektivet 18-105mm som jag tänker byta ut så småningom till ett ljusstarkare, vet dock inte vad, det är ju tyvärr en kostnadsfråga också. Har även ett 50mm 1,8g som är underbart, det har suttit på sen jag skaffade det, fin bokeh, bra för porträtt. Det är ju egentligen för fullformat men funkar fint på d7000, och då kan man ju behålla det om man så småningom skaffar fullformat. Så tänker jag.
85 mm 1,8 g skulle jag önska att jag hade, har även funderat på Tamron 17-50, och nästa inköp blir nog Tamrons 90 mm macro som även fungerar till porträtt och annat efter vad jag läst, har inte prövat själv. Det finns på erbjudande på Cyberphoto utan bildstabilisering 3.990 kr, eller med vc 4990kr, tidigare 6990kr.
Har du kollat
http://www.pixel-peeper.com/
Där kan du kolla bilder tagna med olika objektiv för att få en uppfattning om vad du kanske är ute efter. Tycker även recensionerna här på Fotosidan är bra, och om du kollar på produktsidan så kan du också kolla bilder tagna med specifika objektiv. Det kanske du redan gjort, vill bara tipsa ut ifall du inte gjort det. Tycker själv det är till stor nytta.
Om du hittar nån bra zoom så skulle det vara kul att veta vad det blir!
Håller tummarna att du blir nöjd med din nya kamera!