Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa fotoryggsäck - vilken djungel!

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu är denna enLowpro flipside 300, men på bild är den nästan identiskt tyckder jag.
4 objektiv inkl motljuskskydd på alla + hus + blixt ´+ tillbehör i facket och sidorna.
Onödigt att montera motljusskydden på rätt håll. Tar ju bara onödig plats.

/Stefan
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    17.9 KB · Visningar: 246
Alltså inga problem att få plats med motljusskydd. Men ur reklamsyfte tycker jag det är snyggare att visa utan dessa.

/Stefan
 
Ja, självklart ska ju motljusskydden vara bakåtvända - på de objektiv det går.

Har själv en Lowepro 400AW Flipside och är mycket nöjd.

Troligtvis retar jag mest upp mig på produktbilderna :)

Med motljusskydd så får du inte den packningstäthet som så fint visas upp på produktbilderna. Så man behöver ju oftast ett steg större ryggsäck än vad man tror (så jag är glad jag köpte 400AW och inte någon mindre). Tex den effektiva diametern på mitt 100-400 ökar ju från 90 till 115 mm, det märks i väskan.

Men visst får man in en hel del - precis som Stefan Nilsson visar.
 
Finns bara ett sätt

Tips på bra väskor är fint men det är nästan löjligt att tro att man kommer att bli nöjd om man bara köper efter tips. Den säcken som sitter som en smäck på en person kanske inte alls passar nästa. Det är oerhört stor skillnad från säck till säck och hur den passar olika personer. Själv har jag ett antal ryggor i olika storlekar (alla lovordade på olika håll). Men det är faktiskt bara en som sitter riktigt bra och som passar mig. Tyvärr är denna säcken ganska liten (En av Tamracs mindre) så just nu lutar det nog åt att åka till någon välsorterasd fotoaffär och prova sig fram. Det är nog bara att se det så krasst att man behöver ett antal säckar av olika märklen för olika tillfällen. Min favorit för handbagage vid flygresor är ju inte precis min favorit om jag hade obegränsad handbagagevikt. Förr ett par år sedan vid resa till Grekland hade jag sparat in mycket pengar (ca 1000 kr) om jag hade haft den istället för säcken som vägde något kilo mer.

Äger 7 ryggsäckar av olika slag men börjar inse att jag behöver en till. (The never ending story, förmodligen)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.