** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zuiko Digital 25mm f/2.8 (pancake)

Produkter
(logga in för att koppla)
motljusskyddet

Är det någon som vet var man får tag på motljusskyddet inom landets gränser? Jag antar att jag borde skicka frågan till Olympus, men det känns lättast att börja här.

Pannkakan verkar inte finnas att få tag på. Många webbshopar(cyberphoto,scandinavian,B&H) verkar vänta på att få in den. Är det någon som vet när den kommer att finnas tillgänglig?

Jag mailade Olympus och frågade
"Fråga 1: När släpps erat 25mm f2.8 ut till butik?"

och fick svaret :
"Den finns på marknaden idag. Det är däremot ca 4 veckors leveranstid så det är en god idé att gå till din fotobutik och lägga en order på direkten. "

Hej!

Så har man äntligen fått tag på objektivet. Morsan och Farsan hittade ett i en fotobutik i toronto, Kanada. Tyvärr kommer de inte hem på någon vecka än men det e bara till att vänta. Nu vet man att det finn inom räckhåll i vart fall.

Hoppas att cyberphotos leveransbesked om vecka 31 stämmer för alla er andra.

MVH Uffe

Det verkar som 25an gjorde en snabbvisit hos cyberphoto. Nu är den slut igen. Är det någon som vet var man kan få tag i pannkakan? Är riktigt sugen.

Hej!

Så: Nu har objektivet kommit hem till mig från Kanada. Jag kan bara säga en sak: KÖP. Riktigt smidigt litet objektiv. Skarpt och fint också. Bildexempel kommer nog så småningom

En sak är irriterande dock och det är objektivlocket som skruvas fast. Det är något omständigt och kommer snart bytas ut.

MVH Uffe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar