Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
zoom,is
- Trådstartare brosun
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
Jag hadde ett sigma 135-400 zoom, var klart nöjd. Men köpte ändå ett 100-400L IS och vilken skillnad, i både färger o kontrast, det syns direkt glaset e bättre.
Huruvida IS är avgörande är svårt att sia, men den hjälper i vart fall.
Roine
Jag hadde ett sigma 135-400 zoom, var klart nöjd. Men köpte ändå ett 100-400L IS och vilken skillnad, i både färger o kontrast, det syns direkt glaset e bättre.
Huruvida IS är avgörande är svårt att sia, men den hjälper i vart fall.
Roine
elbe
Avslutat medlemskap
brosun skrev:
Motivera mig till att köpa canon 70-300/4-5,6 IS USM istället för Sigmas motsvarande utan IS, är IS värt 3000 kr. eller är canons objektiv bättre på något annat sätt? jag har en 400d och fotar mest utomhus i dagsljus.
Jag har haft båda och det är en stor skillnad på objektiven vad gäller skärpa och de tror jag till största delen beror på IS. Har fått en riktigt skarp bild med Sigmas 70-300 DG APO Macro och det var när det stod på stativ. Med Canons 70-300 blir nästan allt skarpt tack vare IS.
De du missar med Canon är Sigmats Makroläge 1:2.
apersson850
Aktiv medlem
Jag har inte haft någon Sigma, men är nöjd med vad mitt EF 70-300 IS USM har presterat. Den har ju inte ring-USM, men kostar ju också därefter.
laan
Aktiv medlem
har tidigare haft canon 70-200 f4L och tokina 80-400. Båda objektiven är dyrare än 70-300 is, men jag är betydligt mer nöjd med detta objektivet!
Det är inte bara is du vinner, utan betydligt bättre glas.
(Hade först siktet inställt på 100-400 l is, men köpte detta pga penga skillnad och kommer troligen i framtiden köpa ett fast tele istället.)
Det är inte bara is du vinner, utan betydligt bättre glas.
(Hade först siktet inställt på 100-400 l is, men köpte detta pga penga skillnad och kommer troligen i framtiden köpa ett fast tele istället.)