Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zhiyun Crane V2 + Canon 550D

Produkter
(logga in för att koppla)

MalZon

Aktiv medlem
Hej,

Jag är lite sugen på att få till lite mer snyggare filmer när jag dokumenterar mitt projekt, träffar och körningar med min bil.
Har eventuellt ett Zhiyun Crane V2 på gång. Har en Canon 550D idag, vet gammal kamera men den funkar. Funderar på om någon som har lite input på kombinationen?
Antar att jag egentligen enbart kan utnyttja själva stabiliseringsfunktionen, och vinkla kameran med joysticken, men inget mer? Hade ju vart trevligt att kunna fokusera med handtaget, men där är det väl kört? Fokuseringen funkar inte på Crane 2 heller kanske?
Funderar på att uppgradera kameran till en bättre, kanske tom en 5D när tiden är inne. Finns det redan nu fördelar att tänka på ang valet av gimbal med tanke på uppgraderingen av kameran?

Testat lite, jäkla frän pryl. En 80D är på gång att handlas, märker att 550D inte hänger med idag.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar