Annons

Z3

Produkter
(logga in för att koppla)

rullbo

Medlem
Ja jag kan bara säga en sak o det är att Minolta har mycket att lära sig ännu innan dom kommer ens i närheten av Olympus vad gäller bildkvalité. Kolla in denna bild knäppt med Z3 vad mörk rosen blev mitt på ljusa dagen fast den ebart var i skuggan. -Otroligt
 

Bilagor

  • ros.jpg
    ros.jpg
    11.2 KB · Visningar: 259
Titta på exponeringen som kameran hade, ta sedan samma bild med din c770 och se hur den blev. Därefter kan du avgöra hur dålig bilden är eller inte... Skugga är ju skugga, bilden ska ju visa det som ögat ser.
 
Jag har inte testat med exakt rosen men jag har testat andra bilder på exakt samma plats och med samma motiv o det går inte ens o jämföra om det är lite halvdåligt ljus.
 
Har du kontrollerat att exponeringsvärdena (iso,slutare,bländare) har varit lika... Ställ de värdena lika på båda kamerorna och testa då istället.
Man kan ju faktiskt ställa slutare och bländare själv.
 
Jag har eg. för lite att jämföra med i de grupperna för att blanda mig i diskussionen, men lite nyfiken på inställningarna till bilden i ditt exempel är jag Tommy.

Kan du ta två macrobilder med exakt samma inställningar från olympusen och z3 och visa? Jag är nyfiken på skillnaderna och ser gärna exempel från båda kamerorna.

Har testat z2 och z3 och sonen har en en z2 nu. Jag har märkt problem med AF i vissa ljus med både lille och strebror, men macro och annat jag testat har funkat över förväntan tycker jag för att vara en kompakt (eller halvkompakt?) Har inte alls märkt de problemen på macro alltså men AFproblem på båda tycker jag är ett problem.
 
bild på blomma med en sony DSC-H1 på autoläge

ganska bra bild eller hur?
 

Bilagor

  • ros.jpg
    ros.jpg
    25.9 KB · Visningar: 167
rullbo skrev:
Ja dessvärre Lotta så har jag sålt Minolta Z3
Jo, då var det ju mycket önskat av mig förstås..
Men lite exif från rosen kanske man kunde få se?
Hur mätte du ljuset?
Ärligt så tror jag inte att problemen med just den bilden sitter helt i kameran egentligen.

(Kan nog testa med z2 eller kanske z3 mot en olympus c770 till veckan och kan återkomma med något/några exmpel då om det är intressant.)
 
Re: Re: Z3

lottae skrev:
Jo, då var det ju mycket önskat av mig förstås..
Men lite exif från rosen kanske man kunde få se?
Hur mätte du ljuset?
Ärligt så tror jag inte att problemen med just den bilden sitter helt i kameran egentligen.

(Kan nog testa med z2 eller kanske z3 mot en olympus c770 till veckan och kan återkomma med något/några exmpel då om det är intressant.)


Men lite exif från rosen kanske man kunde få se?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.