Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Z3
- Trådstartare rullbo
- Start datum
lottawe
Aktiv medlem
Jag har eg. för lite att jämföra med i de grupperna för att blanda mig i diskussionen, men lite nyfiken på inställningarna till bilden i ditt exempel är jag Tommy.
Kan du ta två macrobilder med exakt samma inställningar från olympusen och z3 och visa? Jag är nyfiken på skillnaderna och ser gärna exempel från båda kamerorna.
Har testat z2 och z3 och sonen har en en z2 nu. Jag har märkt problem med AF i vissa ljus med både lille och strebror, men macro och annat jag testat har funkat över förväntan tycker jag för att vara en kompakt (eller halvkompakt?) Har inte alls märkt de problemen på macro alltså men AFproblem på båda tycker jag är ett problem.
Kan du ta två macrobilder med exakt samma inställningar från olympusen och z3 och visa? Jag är nyfiken på skillnaderna och ser gärna exempel från båda kamerorna.
Har testat z2 och z3 och sonen har en en z2 nu. Jag har märkt problem med AF i vissa ljus med både lille och strebror, men macro och annat jag testat har funkat över förväntan tycker jag för att vara en kompakt (eller halvkompakt?) Har inte alls märkt de problemen på macro alltså men AFproblem på båda tycker jag är ett problem.
lottawe
Aktiv medlem
Jo, då var det ju mycket önskat av mig förstås..rullbo skrev:
Ja dessvärre Lotta så har jag sålt Minolta Z3
Men lite exif från rosen kanske man kunde få se?
Hur mätte du ljuset?
Ärligt så tror jag inte att problemen med just den bilden sitter helt i kameran egentligen.
(Kan nog testa med z2 eller kanske z3 mot en olympus c770 till veckan och kan återkomma med något/några exmpel då om det är intressant.)
micke1
Medlem
Re: Re: Z3
lottae skrev:
Jo, då var det ju mycket önskat av mig förstås..
Hur mätte du ljuset?
Ärligt så tror jag inte att problemen med just den bilden sitter helt i kameran egentligen.
(Kan nog testa med z2 eller kanske z3 mot en olympus c770 till veckan och kan återkomma med något/några exmpel då om det är intressant.)