Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

x-m1

Produkter
(logga in för att koppla)
Grattis till en Fuji till.

Det blir så, man börjar med 1 modell och sneglar sedan på de andra, vet inte vad Fuji har för bacill på kamerans ytskikt..

Nu har du en bra kamera i toppskiktet som du kan äga helt och hållet samt en liten (M1) som kan vara följeslagare på gatan, fest mm.

X-E2 som nämnts är en annan kul sak....

M1 duger gott om inte man skall fokusera och har manuella objektiv.

Jag har förutom med Fuijinonerna fått utmärkta resultat med t ex ett Canon Fd 24mm, Samyangen som sagt och ett Pentacon 29.
Med dessa på oändlighet fixar man det mesta som turist och från en bil. Speciellt att spänna fast M1 i ryggstödet på bilen när jag körde på bana var mycket kul, bara trycka på den dedikerade (röda) videoknappen och så var det perfekt filmat. Samma med bilresa i Italien i en cab, upp med M1 och tryck, den sätter exponeringen alltid.

-J!

ja nåt är det för jag tycker de har så snygg look också.

Japp ska ta några dagar å lära känna kameran innan det blir skjuta skarpt :D

Lycka till med nya X-T10:an.
Gissar att när du fått kläm på kameran så får den gamla mest stanna hemma;)

Ur ett rent ekonomiskt perspektiv och med förutsättning att du inte kommer använda
din 16-50 speciellt mycket skulle jag sälja av X-M1:an med den.

Bättre att spara den bästa kompakten som antagligen är en utmärkt makro-kamera med sin mindre sensor.
Min bästa makro-kamera är en gammal Panasonic LX3.

Antar att du vet vad som fungerar bäst för dig;)

/Stephan

ja , får fundera vilka det blir i slutänden men att ha 5 som nu är för många :) tror jag

Bättre någon får nytta av nån än de ligger i lådan här

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar