Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.kbfoto.se - Hemligt företag

Produkter
(logga in för att koppla)

Splanky

Aktiv medlem
Har försökt på alla sätt att hitta vilka som ligger bakom denna sajt som annonserar mycket överallt. Det enda som finns är en e-postadress.
Jag använder definitivt inte tjänsten så länge de ansvariga gömmer sig.

Är ett företaget seriöst om det inte finns ett spår av någon bakom det?

Att sidan inte erbjuder annat än en email är bara det en varningssignal. Att dom sedan brister här och var på sidan, gör inte direkt att jag litar på dom alls.

Nej, jag skulle hålla mig långt långt borta från dom, luktar lurendrejeri långa vägar.

Kbfoto.se - Inte hemligt

Hej. Jag har det senaste året, till och från, tänkt svar på denna strängen men har av sakkunniga blivit avrådd från att "beblanda mig med Troll och Haters-bloggare". I dag var jag på en mycket bra föreläsning om sociala media, där vi tog upp och diskuterade denna bloggsträngen. Föreläsaren rådde mig trots allt att ändå svara sakligt och rakt, vilket jag nu gör:

-Kbfoto, som denna strängen handlar om, har aldrig varit någon hemlighet. Anledningen till varför vi valde att inte publicera telefonnummer etc är att vi som ligger bakom varumärket Kbfoto också är ett digitaltryckeri. Vårt företag har tidigare, under de senaste 47 åren endast jobbat B2B, Business to Business, mot företag i många branscher. Kbfoto är en weborder-konsumentprodukt kopplad mot DIBS betalväxel.
-Vi var helt enkelt livrädda att "få in" konsumentprodukterna in i våra ordinarie arbetsflöden. Programmet, som är gratis, är så pass enkelt att det inte behövs utbildning. Programmet är skapat pedagogiskt av proffs från fotolab-branschen. Att starta en tjänst typ Kbfoto, med allt vad det innebär, är inte gjort i en handvändning med servrar, programinstallationer, DIBS betallösningen, hemsidan, produktdeffinitioner, provkörningar, marknadsföring etc.

Vi ber om ursäkt om vi till en början var otydliga. Det skall inte upprepas. //Lasse Sandberg / Kopieringsbolaget AB

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar