ANNONS
Annons

www.kameraexperten.se?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Stora bolag kan ha handen i syltburkarna dom med.. Men nu va det slumpen som var rätt . Ja just.kalla det Slumpaktigt...





Men jag har frågat en sak flera ggr nu.. Bytte inte kameraexperten ägare straxt innan detta drog igång med blåsa alla?..
 
Stora bolag kan ha handen i syltburkarna dom med.. Men nu va det slumpen som var rätt . Ja just.kalla det Slumpaktigt...





Men jag har frågat en sak flera ggr nu.. Bytte inte kameraexperten ägare straxt innan detta drog igång med blåsa alla?..

Någon sa tidigare i forumet att de bytte för ca: ett år sedan.
Läs hela tråden från början så får du rätt svar.
 
Vad hände med dom som ägde/skötte om kameraexperten innan företaget började lura folk på pengar? Varför övergav dom företaget?

-Varför övergav dom företaget?
Bra fråga. Polisen får kolla den saken.

-Vad hände med dom som ägde/skötte om kameraexperten innan företaget började lura folk på pengar?
Såldes för en slant skulle jag tro. Nya ägare, nya möjligheter.
Jag tror personligen inte att det var mer än en eller två personer som skötte webbhandeln och jag tror dessutom att de gjorde sken av ha mycket folk anställda.

Detta är något vi som drabbats kan kolla med ansvarig utredande Polis i ärendet. (Givetvis när det gått ett tag och bitarna fallit på plats hos utredarna.)
 
Har läst för ett år sedan ca.

Men även läst nån stans att det skett något nyligen också hade jag för mig.... Men då var det troligen fel..Eller så har jag helt enkelt blandat ihop saker i dom små grå..
 
Kan ju vara nåt personligt, sjukdom, knark, spelskulder, så tömmer dom företaget på pengar, säljer resterna till nån idiot med en målvakt som sen försöker lura av folks julklappspengar.

Nåt konstigt måste ju ha hänt, annars kan man väl bara skylla på psykisksjukdom om man kör ett bra företag i botten.
 
Kan ju vara nåt personligt, sjukdom, knark, spelskulder, så tömmer dom företaget på pengar, säljer resterna till nån idiot med en målvakt som sen försöker lura av folks julklappspengar.

Nåt konstigt måste ju ha hänt, annars kan man väl bara skylla på psykisksjukdom om man kör ett bra företag i botten.

Vad som helst kan ha hänt. OM företaget INTE går i KK kommer vi få svårt att få igen pengarna själva. Därför ska vi som använt bankkort och direktbetalning fylla i blanketterna, mailbevis samt kontoutdrag och skicka till ARN som jag skrev lite längre upp. Annars får vi svårt att få ut våra pengar var och en.
 
Vad som helst kan ha hänt. OM företaget INTE går i KK kommer vi få svårt att få igen pengarna själva. Därför ska vi som använt bankkort och direktbetalning fylla i blanketterna, mailbevis samt kontoutdrag och skicka till ARN som jag skrev lite längre upp. Annars får vi svårt att få ut våra pengar var och en.

Varför inte gå till pressen också? Tjänar flera syften. Budskapet kommer ut ordentligt, bedrägeriet får ett ansikte och tidningarna rubriker. Att det sedan kan bli "Nätsvindlare stal julpengar" är en sak, men artikeln kan tjäna som konsumentupplysning med. Är ni inte flera som bor i samma större stad som kan samlas och ringa till någon nyhetschef? Jag vet att detta skulle få genomslag och alla parter, även banker skulle höras. Är själv journalist och får därför inte skriva i egen sak. Annars skulle jag gått till pressen för längesedan.

När sådant här får ett ansikte tvingas olika instanser att agera på något sätt och det blir annan fart på något som kan bli en långbänk annars.
 
Vad som helst kan ha hänt. OM företaget INTE går i KK kommer vi få svårt att få igen pengarna själva. Därför ska vi som använt bankkort och direktbetalning fylla i blanketterna, mailbevis samt kontoutdrag och skicka till ARN som jag skrev lite längre upp. Annars får vi svårt att få ut våra pengar var och en.

Vad förväntar du dig att ARN ska lösa åt dig med ett företag som gått under jorden? ARN kan trots allt bara ge rekommendationer kring en tvist som står näringsidkare fritt att följa.
 
Pressen är redan informerade.

Varför inte gå till pressen också? Tjänar flera syften. Budskapet kommer ut ordentligt, bedrägeriet får ett ansikte och tidningarna rubriker. Att det sedan kan bli "Nätsvindlare stal julpengar" är en sak, men artikeln kan tjäna som konsumentupplysning med. Är ni inte flera som bor i samma större stad som kan samlas och ringa till någon nyhetschef? Jag vet att detta skulle få genomslag och alla parter, även banker skulle höras. Är själv journalist och får därför inte skriva i egen sak. Annars skulle jag gått till pressen för längesedan.

När sådant här får ett ansikte tvingas olika instanser att agera på något sätt och det blir annan fart på något som kan bli en långbänk annars.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4029155.ab
 
Vad förväntar du dig att ARN ska lösa åt dig med ett företag som gått under jorden? ARN kan trots allt bara ge rekommendationer kring en tvist som står näringsidkare fritt att följa.

Företaget har INTE gått i KK.
Pengar i massor finns tydligen kvar på kontot enl. polisen.
Jag tror personligen INTE att de tagit slantarna utan mer att de råkat ut för något mer personligt. Killarna rör sig i kretsar där de lika gärna kan ha råkat illa ut.

Går företaget vidare har man därför större möjlighet att få tillbaka sina slantar om man använder de lagliga instrument som finns.

Härefter kommer jag att kontakta Uppdrag Granskning m.fl. samt media i övrigt. Lokalt på orten och centralt för att få påverkan på bankerna om deras "system" som funkar bäst för dem själva.
 
Företaget har INTE gått i KK.
Pengar i massor finns tydligen kvar på kontot enl. polisen.
Jag tror personligen INTE att de tagit slantarna utan mer att de råkat ut för något mer personligt. Killarna rör sig i kretsar där de lika gärna kan ha råkat illa ut.

Går företaget vidare har man därför större möjlighet att få tillbaka sina slantar om man använder de lagliga instrument som finns.

Härefter kommer jag att kontakta Uppdrag Granskning m.fl. samt media i övrigt. Lokalt på orten och centralt för att få påverkan på bankerna om deras "system" som funkar bäst för dem själva.

Min fråga var vad du förväntar du dig att ARN ska lösa åt dig?

Vilka lagliga instrument syftar du på? De du redan påtalat är en tandlös myndighet (ARN), Bankföreningen och nu media.

Har du insyn i polisens förundersökning eftersom du vet att "Pengar i massor" finns kvar på kontot? Eller har du hittat någon artikel som du kan hänvisa till?
 
Min fråga var vad du förväntar du dig att ARN ska lösa åt dig?

Vilka lagliga instrument syftar du på? De du redan påtalat är en tandlös myndighet (ARN), Bankföreningen och nu media.

Har du insyn i polisens förundersökning eftersom du vet att "Pengar i massor" finns kvar på kontot? Eller har du hittat någon artikel som du kan hänvisa till?

Har du inte blivit av med pengar själv vill jag att du lägger ner dina trackasserier. Ge mig istället medel för att komma någonstans om du har något att komma med, eller så täpper du igen.

Det svider ordentligt för alla som lurats och det räcker nu.
Ge dig på Kameraexperten istället så gör du lite nytta...
 
Har du inte blivit av med pengar själv vill jag att du lägger ner dina trackasserier. Ge mig istället medel för att komma någonstans om du har något att komma med, eller så täpper du igen.
QUOTE]

Men ta och tagga ner lite nu. Du tolkar ju alla som inte håller med dig som att vi är här för att håna dig och andra som blivit blåsta. Tolka det hellre som att vi försöker få er att rikta er energi och aktiviteter åt bättre håll än t.ex. ARN, bankföreningen och liknande. Ingen av de har någon makt att hjälpa er hur mycket de än skulle vilja.

Jag förstår att det känns tungt, och att det då lätt blir taggarna ut, men tolka inte alla som fientliga för det.
 
Ingen som hört om

"Använd alltid sunt förnuft när du surfar"
Alla affärer försöker lura kunden mer eller mindre, och snabbaste vinsten är ju att få kunden att betala och inte leverera.

Påhoppet på bankerna har jag svårt att smälta. Bankerna har aldrig lovat att du ska få varan levererad snabbt och säkert, snyggt förpackad eller ens levererad.
Det bankerna har pratat om är en säker betalning.

Jag som kund i Swedbank vill inte vara med och betala det som ni tycker att banken ska betala tillbaka till er eller att banken ska anställa fler dyra advokater som ska driva omöjliga mål. Om man vill vara säker på att få en leverans är det bara att begära faktura om det går eller begagna postorder. Annars kan man skaffa kreditkort, och med kreditkortet betala för riskerna genom räntan eller avgift.

Sluta att hoppa på bankerna för att få tillbaka pengar(och därigenom försöka få mig som bankkund att vara med att betala för eran snålhet eller dumhet eller vad det är).
 
Har du inte blivit av med pengar själv vill jag att du lägger ner dina trackasserier. Ge mig istället medel för att komma någonstans om du har något att komma med, eller så täpper du igen.
QUOTE]

Men ta och tagga ner lite nu. Du tolkar ju alla som inte håller med dig som att vi är här för att håna dig och andra som blivit blåsta. Tolka det hellre som att vi försöker få er att rikta er energi och aktiviteter åt bättre håll än t.ex. ARN, bankföreningen och liknande. Ingen av de har någon makt att hjälpa er hur mycket de än skulle vilja.

Jag förstår att det känns tungt, och att det då lätt blir taggarna ut, men tolka inte alla som fientliga för det.

Håller med dig MEN samtidigt får man svar som man frågar och ställer man en fråga på följande vis:

"...vad du förväntar du dig att ARN ska lösa åt dig?"

... är det kanske inte så konstigt att den tolkas som provocerande! Kan jag tycka!

För övrigt är ju frågan i sig inte till mycket hjälp på det sätt som du skriver. Frågan är om inte en formulering som:

"Pröva med bankföreningen de kan kanske vara till mer hjälp än ARN!" Eller nått liknande!

... hade varit till större nytta!?

Just my 5 cent´s!
// Niklas
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.