Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
www.kameradoktorn.se
- Trådstartare jonas_the_man
- Start datum
PMD
Aktiv medlem
Re: Re: Hönan eller ägget?
Och Fotofynd på Vasagatan. Dom var rätt bra.Benganbus skrev:
Inte alltid, när jag gick på Chico Bar, då fanns inte Kameradoktorn där!?
Då vare Numa, Öbergs, Molanders nere i Sta'n, mfl!
Damocles
Aktiv medlem
Svar från Kameradoktorn!
Håkan - Otroligt bra att du har besvarat den kritik som framförts, och om inställningen i butiken är densamme som framförts i forumet nu så ser jag med ljus förhoppning på framtiden hos kameradoktorn.
Ingen är felfri, varken människa eller butik, det som skiljer agnarna från vetet och visar var serviceandan finns är enligt mig viljan att lära sig av felen och inställningen till dessa.
Håkan - Otroligt bra att du har besvarat den kritik som framförts, och om inställningen i butiken är densamme som framförts i forumet nu så ser jag med ljus förhoppning på framtiden hos kameradoktorn.
Ingen är felfri, varken människa eller butik, det som skiljer agnarna från vetet och visar var serviceandan finns är enligt mig viljan att lära sig av felen och inställningen till dessa.
Maverick
Aktiv medlem
Re: Svar från Kameradoktorn!
Håller med fullständigt. Det är trevligt att se att en butik/ansvarig faktiskt engagerar sig i sådana här frågor. De flesta skulle kanske bara avfärda en sån här tråd som snikna surkunder, för det finns trots allt kunder som inte är lönsamma heller.
Mvh
Maverick
Damocles skrev:
Håller med fullständigt. Det är trevligt att se att en butik/ansvarig faktiskt engagerar sig i sådana här frågor. De flesta skulle kanske bara avfärda en sån här tråd som snikna surkunder, för det finns trots allt kunder som inte är lönsamma heller.
Mvh
Maverick
Palletheking
Aktiv medlem
Jag hade lagt en order på ca 70000 hos Fotokungen men pga dåligt, nonchalant bemötande så avbeställde jag allt precis innan det skulle skickas iväg. Bra bemötande har stor betydelse, för många förknippat med trygghet..
Maverick
Aktiv medlem
Jag vill inte på något sätt försvara det bemötande du upplever att du har fått. Men jag vet oxå butiker som sålt för samma summa ungefär och de har fått ut ungefär 5k som de sen ska skatta för på en sådan affär.
Det skapar naturligtvis en väldigt stor obalans mellan kund och säljare. Där det för kunden av naturliga skäl är en mycket stor affär men där det för säljaren inte ens är en dagsförtjänst. Säljaren har ju fortfarande det kravet på sig att att affären ska vara lönsam. När köparen då vill ha service för 70k och säljaren bara har möjlighet att ge service för 5k så uppstår naturligtvis en "konfliktsituation".
Så det gäller att ha förståelse för säljarens/butikens situation också. Dock så tycker jag att man kan kräva att bli vänligt och artigt bemött. Jag tycker också att det är okej att en butik vänligt förklarar att det inte är möjligt att ge hur mycket service som helst även om kunden handlar för stora pengar.
/Maverick
Det skapar naturligtvis en väldigt stor obalans mellan kund och säljare. Där det för kunden av naturliga skäl är en mycket stor affär men där det för säljaren inte ens är en dagsförtjänst. Säljaren har ju fortfarande det kravet på sig att att affären ska vara lönsam. När köparen då vill ha service för 70k och säljaren bara har möjlighet att ge service för 5k så uppstår naturligtvis en "konfliktsituation".
Så det gäller att ha förståelse för säljarens/butikens situation också. Dock så tycker jag att man kan kräva att bli vänligt och artigt bemött. Jag tycker också att det är okej att en butik vänligt förklarar att det inte är möjligt att ge hur mycket service som helst även om kunden handlar för stora pengar.
/Maverick
vox2000
Aktiv medlem
Re: Svar från Kameradoktorn!
Medhåll från fötterna. Jättebra med ett svar från Kameradoktorn!
Damocles skrev:
Medhåll från fötterna. Jättebra med ett svar från Kameradoktorn!
Johan Okker
Aktiv medlem
hmoss skrev:
En intressant tanke, men nu är det ju inte så att vi aldrig svarar.. det vore det om vi inte ens hade telefonerna i närheten när vi jobbar.
//H
Är det inte bättre att någon i personalen har ansvar för att svara då - och då gärna backoffice?
Om nu den generella kunskapen är hög - som du beskriver den - så skulle det kanske underlätta för alla parter? Fler samtal kan besvaras, färre samtal ut till butiken, fler kunder kommer fram etc.
mvh
Johan
Palletheking
Aktiv medlem
Jag har inget emot att säljare vänligt och tydligt förklarar servicepolicy, oavsett om den ligger i linje med min egen eller inte. Det som är oacceptabelt dock, är när man som säljare beter sig otrevligt, nonchalant och ger intryck av att jag inte är viktig som kund. Hos er på kameradoktorn blev jag behandlad som besvärlig kund enbart för att jag ville säkerställa en varas skick. Jag blev ifrågasatt för att jag ville veta om gluggen var i toppskick eller i bruksskick. Säljaren frågade hur jag menade, gluggen var ok och fungerade och mer än så ansåg han inte att jag behövde veta. Det är möjligt att ni har en marginal på 5 K på ca 70000 men när jag ber om offertförslag på ordrar i den prisstorleken så brukar en del kunna sänka sig en ca 3000-5000, så lite marginal har man. Om jag ringer Cyberphoto och har frågor om en ögonmussla till en kamera, så får jag samma service som om jag vore intresserad av en Nikon D2X. Det är kundservice i mina ögon. Alla kunder är viktiga, små som stora, enkla som besvärliga. Varje kund har rätt att känna sig viktig i det ögonblick han/hon är på väg att genomföra ett köp.
Senast ändrad:
hmoss
Aktiv medlem
Telefon (Johan):
Vi är några stycken som arbetar "back-office".. jag, som sällan jobbar i butiken utan mer med större yresaffärer typ bakstycken.. de på administration o.s.v. Problemet är större än så och den samtalsmätning jag beskrev tidigare visade alltså att vi kan ha mellan 15 och 30 samtidigt inkommande samtal.. alltså 1,5 till 3 gånger antalet anställda totalt på företaget.
Offerter och marginaler (Paul):
Håller med fullständigt när det gäller bemötande. När det gäller resonemang om skick som förs per telefon, vilket förefaller ha varit fallet i ditt exempel, är det även min erfarenhet att det kan vara svårt att hitta en samsyn i de begrepp som används. Vad vi tycker är bruksskick kan ju skilja sig väsentlgt från vad kunden tycker och det kan bli missförstånd, men proffsigt skall det vara!
När det gäller marginaler så är det så här: Vi har inte alltid samma inköpspriser i vår bransch. Variationer förekommer dels beroende på varifrån varan kommer (vilket land) och dels beroende på att man ibland kan erhålla tillfälliga- eller kvantitetsrabatter.
Vi avstår i regel från att sänka priset och orsakerna kan vara flera olika. De marginaler vi har är redan mycket strama.
Vill vi göra en klok affär så måste vi ta hänsyn inte bara till marginalen mellan inköps- och försäljningspris utan också till våra kostnader. Ett slitet men belysande exempel är t.ex. att det inte kostar gratis att driva butik vid Stureplan i Stockholm.
Det är inte heller sällan så att varan ifråga finns i begränsad utsträckning på den svenska marknaden, vilket faktiskt måste få styra vår vilja att sälja ännu billigare.
Exempel: Om jag har en utrustning som det frågas efter ständigt och jämt, leverantören har två månaders leveranstid och en kund vill köpa den av mig utan rimlig förtjänst för företaget.. har jag då inte rätt att känna mig korkad om jag då släpper iväg den för ingenting för att sedan stå utan när nästa kund kommer och vill betala vad den kostar? I det läget tackar jag nej OCH förbehåller mig rätten att känna mig nöjd med att det är min konkurrent som gör en dålig affär.
Jag respekterar verkligen mina konkurrenter, eller kollegor som det känns rättare att kalla dem, och jag är berredd att gå väldigt långt för att hålla mina kunder nöjda, belåtna och trogna.
Men jag ljuger inte och jag hycklar inte, och därför skall jag också berätta att jag inte håller med Paul i alla stycken.
Det är stor skillnad på om en kund fått ett problem som är besvärligt - vilket är en utmaning att lösa - mot om han/hon är en besvärlig kund, vilka finns.
Besvärliga kunder, som kräver service och tid och tar upp det mesta av den tiden med att tjafsa om våra marginaler i syfte att försöka få småpengar i extra rabatter är inte lika viktiga som motsatsen, d.v.s. nästan alla våra kunder.
Vi känner ett ansvar för vår verksamhet, dels inför de kunder som vill kunna handla av oss även i framtiden och dels inför dem som har sin försörjning genom att jobba hos oss. Vi skall finnas kvar på marknaden, och då förbehåller vi oss rätten att avstå från affärer som inte är tillräckligt lönsamma.
//Håkan
Vi är några stycken som arbetar "back-office".. jag, som sällan jobbar i butiken utan mer med större yresaffärer typ bakstycken.. de på administration o.s.v. Problemet är större än så och den samtalsmätning jag beskrev tidigare visade alltså att vi kan ha mellan 15 och 30 samtidigt inkommande samtal.. alltså 1,5 till 3 gånger antalet anställda totalt på företaget.
Håller med fullständigt när det gäller bemötande. När det gäller resonemang om skick som förs per telefon, vilket förefaller ha varit fallet i ditt exempel, är det även min erfarenhet att det kan vara svårt att hitta en samsyn i de begrepp som används. Vad vi tycker är bruksskick kan ju skilja sig väsentlgt från vad kunden tycker och det kan bli missförstånd, men proffsigt skall det vara!
När det gäller marginaler så är det så här: Vi har inte alltid samma inköpspriser i vår bransch. Variationer förekommer dels beroende på varifrån varan kommer (vilket land) och dels beroende på att man ibland kan erhålla tillfälliga- eller kvantitetsrabatter.
Vi avstår i regel från att sänka priset och orsakerna kan vara flera olika. De marginaler vi har är redan mycket strama.
Vill vi göra en klok affär så måste vi ta hänsyn inte bara till marginalen mellan inköps- och försäljningspris utan också till våra kostnader. Ett slitet men belysande exempel är t.ex. att det inte kostar gratis att driva butik vid Stureplan i Stockholm.
Det är inte heller sällan så att varan ifråga finns i begränsad utsträckning på den svenska marknaden, vilket faktiskt måste få styra vår vilja att sälja ännu billigare.
Exempel: Om jag har en utrustning som det frågas efter ständigt och jämt, leverantören har två månaders leveranstid och en kund vill köpa den av mig utan rimlig förtjänst för företaget.. har jag då inte rätt att känna mig korkad om jag då släpper iväg den för ingenting för att sedan stå utan när nästa kund kommer och vill betala vad den kostar? I det läget tackar jag nej OCH förbehåller mig rätten att känna mig nöjd med att det är min konkurrent som gör en dålig affär.
Jag respekterar verkligen mina konkurrenter, eller kollegor som det känns rättare att kalla dem, och jag är berredd att gå väldigt långt för att hålla mina kunder nöjda, belåtna och trogna.
Men jag ljuger inte och jag hycklar inte, och därför skall jag också berätta att jag inte håller med Paul i alla stycken.
Det är stor skillnad på om en kund fått ett problem som är besvärligt - vilket är en utmaning att lösa - mot om han/hon är en besvärlig kund, vilka finns.
Besvärliga kunder, som kräver service och tid och tar upp det mesta av den tiden med att tjafsa om våra marginaler i syfte att försöka få småpengar i extra rabatter är inte lika viktiga som motsatsen, d.v.s. nästan alla våra kunder.
Vi känner ett ansvar för vår verksamhet, dels inför de kunder som vill kunna handla av oss även i framtiden och dels inför dem som har sin försörjning genom att jobba hos oss. Vi skall finnas kvar på marknaden, och då förbehåller vi oss rätten att avstå från affärer som inte är tillräckligt lönsamma.
//Håkan
Palletheking
Aktiv medlem
Enbart för att förtydliga. Jag har aldrig bett just Kameradoktorn om en offert. Jag nämnde den möjligheten eftersom den till viss del belyser, att den för företaget satta marginalen, kan vara töjbar. Sen hoppas jag att du (Håkan) inte anser en offertbegäran vara liktydig med tjafs om småpengar. Att ni har en stram prispolicy kan jag både förstå och respektera. Men att som kund ställa detaljisters prissättning mot varandra finns som jag ser det inget nedlåtande i. I slutändan har man som Detaljist bara tre riktigt starka vapen i kampen om kunderna och de är följande: Sortiment, Pris och Service. Du är självklart inte underkastad att hålla med i allt jag skriver, vi står ju så att säga på var sida om stängslet. Jag tycker dock att ditt senaste inlägg pekar på vissa värderingar om oss som kunder och det var ingen positiv läsning. Det är flera med mig i den här tråden som upplevt sig illa bemötta av er och det beror på något. Sen tycker jag att du till viss del bagatelliserar min situation, angående förklaring av en produkts skick över telefon. Personen i fråga ville helt enkelt inte beskriva huruvida produkten var i gott skick eller inte. Han ville bara avsluta vårt samtal. Det har i alla tider funnits bokstavsbeteckningar för hur begagnad fotoutrustning rent kosmetiskt, mekaniskt skall värderas. A, B, C samt lite plus o minus tecken där emellan. Jag tycker nog att man som säljare skall kunna klämma fram någon bokstavsbeteckning till den kund som ringer o frågar, istället för att ifrågasätta och verka oförstående. Ingen kan väl ändå hävda att varans kosmetiska, mekaniska skick saknar betydelse vid ett begagnatköp. Du nämnde också att det fanns saker i mitt förra inlägg som du inte håller med om. Du får gärna markera de citaten som du och din butik anser er vara oförmögna att erbjuda era kunder. Tycker personligen inte att det fanns något orimligt i det jag skrev.hmoss skrev:
Telefon (Johan):
//Håkan
Senast ändrad:
hmoss
Aktiv medlem
paul innergård skrev:
.. att som kund ställa detaljisters prissättning mot varandra finns som jag ser det inget nedlåtande i. I slutändan har man som Detaljist bara tre riktigt starka vapen i kampen om kunderna och de är följande: Sortiment, Pris och Service. Jag tycker dock att ditt senaste inlägg pekar på vissa värderingar om oss som kunder och det var ingen positiv läsning. Det är flera med mig i den här tråden som upplevt sig illa bemötta av er och det beror på något. Sen tycker jag att du till viss del bagatelliserar min situation, angående förklaring av en produkts skick över telefon. Personen i fråga ville helt enkelt inte beskriva huruvida produkten var i gott skick eller inte. Han ville bara avsluta vårt samtal.
Jag erkänner självklart kundens rättighet att ställa detaljisters prissättning mot varandra. Min tanke var bara att förklara varför vi inte alltid är beredda att diskutera vårt pris därför att någgon annan säljer billigare, för det finns trots alt situationer då kunder tar illa upp för att vi inte gör det och det är inte alltid lät att nå fram med orsaken.
En offertförfrågan är inget annat än det. Vi lämnar ett pris och ett förslag till affärsuppgörelse och är det tillräckligt intressant med oss som leverantör så vinner vi kunden. Det är alltså inte vad jag refererade till.
Jag håller också fullständigt med dig om de tre konkurrensmedlen, det svåra är att det oftast bara går att bli helt nöjd med två av dem i taget.
När det gäller "värderingar" vill jag bara visa min uppriktighet, något som jag envisas med att tro att det lönar sig i längden. Jämför med hur många som skulle tro mig och jag hävdade att det inte existerar några "besvärliga" kunder.
Lägg dock märke till att jag inte talar för någon annan säljare på Kameradoktorn, varken någon som gjort sig skyldig till att agera nedlåtande eller tvärtom.
Jag talar för mig själv och jag har min stolthet som säljare.
I mitt medvetande bagatelliserar jag inte din erfarenhet utan tar den på största allvar. Jag är dock medveten om att det ibland inte går att reparera en skadad relation, i varje fall inte som tredje part, och jag har all respekt för att du går till en annan leverantör.
Men jag hoppas att andra som läst mitt svar tolkar det som jag menade det.
//Håkan
Johan Okker
Aktiv medlem
hmoss skrev:
Jag erkänner självklart kundens rättighet att ställa detaljisters prissättning mot varandra.
Som redan konstaterats är priset bara en variabel. Med hänsyn till hur globalisering och teknologi fört oss närmare affärerna nere på kontinenten så blir det svårt för fackbutikerna i Stockholm att konkurrera med priset. Och det ska ni kanske inte heller.
Då kommer det istället till kunskap, bemötande och kundvård där ni enligt mina egna och närståendes erfarenheter vänligt omskrivet har brister.
mvh
Johan
Mankan G
Aktiv medlem
Någonstans i bakhuvudet ringer det en liten varningsklocka när jag läser ditt synsätt på vissa av kunderna och att du tar dig friheten att välja vem du gör affärer med. Självklart har du juridiskt sätt rätt att göra hur du vill men det är just i detta som mina varningsklockor börjar ljuda.
Jag ska först och främst förtydliga att jag har handlat en del av Kameradoktorn och alltid varit helnöjd med bemötandet och servicen.
Men för mig spelar det ingen som helst roll hur kunden agerar, i princip skulle jag aldrig acceptera ett beteende mot kunden av mina anställda av den typ som du tycks göra och i vissa fall uppmanar till oavsett kundens provokation eller beteende.
Det finns avsevärt snyggare sätt att be kunden fara och flyga utan att få den negativa reklam som ert agerande ger er (i extremfall kanske och förmodligen ytterst sällan men ändå för många).
Den här diskutionen är ett bevis på detta. Att priset inte är rätt alla gånger är en sak men att få en diskution om synpunkter på mina anställdas beteende och då försvara sig med att kunderna (vissa) är fördjävliga och mansschouvinistiska (stavas det så?) vore ytterst oroande för mig om jag vore i en ledande position.
Jodå jag vet att det inte är den enda förklaringen du nämnt och du har oxå bemött och försvarat dina anställda på ett sätt som gör att vi alla förstår att det ibland dyker upp svin i butiken men det räcker inte. Som säljare måste man kunna hantera denna typ av idioter likväl. I alla fall publikt. Vad ni gör bakom väggarna är er sak, det märker inte peronen som har framkallat denna frustation. Denna typ av negativ reklam kostar för mycket för varumärket. Det spelar ingen som helst roll hur mycket personalen kan eller vill, fungerar inte relationerna med kunderna så ska inte personen möta kunderna. Spelar man på ett spelplan där man inte kan välja vilka som kommer in på plan så gäller det att anpassa sig till verkligheten. Ni har valt att arbeta mot både proffs och glada amatörer. Att sedan några få av dessa beter sig som svin eller är för amatörmässiga får ni acceptera och lära er att hantera för trots allt är det ni som valt att deltaga på denna spelplan.
Jag ska först och främst förtydliga att jag har handlat en del av Kameradoktorn och alltid varit helnöjd med bemötandet och servicen.
Men för mig spelar det ingen som helst roll hur kunden agerar, i princip skulle jag aldrig acceptera ett beteende mot kunden av mina anställda av den typ som du tycks göra och i vissa fall uppmanar till oavsett kundens provokation eller beteende.
Det finns avsevärt snyggare sätt att be kunden fara och flyga utan att få den negativa reklam som ert agerande ger er (i extremfall kanske och förmodligen ytterst sällan men ändå för många).
Den här diskutionen är ett bevis på detta. Att priset inte är rätt alla gånger är en sak men att få en diskution om synpunkter på mina anställdas beteende och då försvara sig med att kunderna (vissa) är fördjävliga och mansschouvinistiska (stavas det så?) vore ytterst oroande för mig om jag vore i en ledande position.
Jodå jag vet att det inte är den enda förklaringen du nämnt och du har oxå bemött och försvarat dina anställda på ett sätt som gör att vi alla förstår att det ibland dyker upp svin i butiken men det räcker inte. Som säljare måste man kunna hantera denna typ av idioter likväl. I alla fall publikt. Vad ni gör bakom väggarna är er sak, det märker inte peronen som har framkallat denna frustation. Denna typ av negativ reklam kostar för mycket för varumärket. Det spelar ingen som helst roll hur mycket personalen kan eller vill, fungerar inte relationerna med kunderna så ska inte personen möta kunderna. Spelar man på ett spelplan där man inte kan välja vilka som kommer in på plan så gäller det att anpassa sig till verkligheten. Ni har valt att arbeta mot både proffs och glada amatörer. Att sedan några få av dessa beter sig som svin eller är för amatörmässiga får ni acceptera och lära er att hantera för trots allt är det ni som valt att deltaga på denna spelplan.
Senast ändrad:
hmoss
Aktiv medlem
Det märkliga är att jag hela tiden får intrycket att vårt sätt att se på saken är detsamma.
Du väljer själv ord som "svin" och "idioter" och jag får inte intryket att du lärt dig av mig att besvärliga kunder finns utan att du talar av åtminstone viss egen erfarehet.
Inget i det jag sagt har sagts i avsikt att utgöra ett försvar för det som några anklagat oss för. Inget av det jag sagt har heller sagts i avsikt att uppmana eller uppmuntra personalen att agera oprofessionellt.
Det enda jag kan minnas mig ha gjort är att uppriktigt erkänna att det finns kunder som är besvärliga - även om du väljer att kalla det för andra saker vilka i mina öron är starkare ord än jag någonsin skulle valt - och att jag ärligt talat inte tycker att dessa kunder är riktigt lika intressanta för verksamheten som "normalkunden", vilket är den ojämförligt största andelen.
Däremot har jag aldrig sagt eller ens tyckt att man skall behandla dessa nedlåtande.
Du kan vara övertygad om att jag inte skulle ha engagerat mig in i den här diskussionen om min verkliga inställning var att personalen bör be kunder "fara och flyga" då och då.
Sedan tycker jag kanske att diskussionen ändrar riktning en smula då det plötlsigt låter som om vi har ett problem med att vi får besök av idioter titt som oftast. I det känner jag inte igen mig alls
Jag håller alltså med dig: Det är oproffsigt och oacceptabelt att ge kunder den känsla som några kunder i dessa inlägg beskrivit.
Däremot tycer jag inte att jag har försvarat det.
//Håkan
Du väljer själv ord som "svin" och "idioter" och jag får inte intryket att du lärt dig av mig att besvärliga kunder finns utan att du talar av åtminstone viss egen erfarehet.
Inget i det jag sagt har sagts i avsikt att utgöra ett försvar för det som några anklagat oss för. Inget av det jag sagt har heller sagts i avsikt att uppmana eller uppmuntra personalen att agera oprofessionellt.
Det enda jag kan minnas mig ha gjort är att uppriktigt erkänna att det finns kunder som är besvärliga - även om du väljer att kalla det för andra saker vilka i mina öron är starkare ord än jag någonsin skulle valt - och att jag ärligt talat inte tycker att dessa kunder är riktigt lika intressanta för verksamheten som "normalkunden", vilket är den ojämförligt största andelen.
Däremot har jag aldrig sagt eller ens tyckt att man skall behandla dessa nedlåtande.
Du kan vara övertygad om att jag inte skulle ha engagerat mig in i den här diskussionen om min verkliga inställning var att personalen bör be kunder "fara och flyga" då och då.
Sedan tycker jag kanske att diskussionen ändrar riktning en smula då det plötlsigt låter som om vi har ett problem med att vi får besök av idioter titt som oftast. I det känner jag inte igen mig alls
Jag håller alltså med dig: Det är oproffsigt och oacceptabelt att ge kunder den känsla som några kunder i dessa inlägg beskrivit.
//Håkan
Mankan G
Aktiv medlem
hmoss skrev:
Det märkliga är att jag hela tiden får intrycket att vårt sätt att se på saken är detsamma.
Förhoppningsvis i stort samma syn på saken
Självklart är min kunskap i detta ämne självupplevd. Jag har arbetat med försäljning under nästan 20 år i allt från golvet till ledande positioner. I några av åren i butik och resten med aktiv uppsökande försäljning. Självklart träffar man då och då på männsiskor som inte delar ens uppfattning eller affärsmässighet.
Då har jag förmodligen helt enkelt tolkat dina inlägg på felaktigt sätt. För min egen del så anser jag mig nöjd med din förklaring
Känner jag inte alls igen. Tycket nog att du klart har deklarerat att "svinen" är i minoritet och att de allra flesta är bra kunder.
Det var det intrycket jag fick. Kanske inte att du direkt uppmanat till det men att du tyst accepterat förfaringssättet.
Spelar ingen roll numera. Jag är nöjd med din förklaring och avsikt och kommer även i fortsättningen vara kund till er. Som jag tidigare skrev så har jag absolut inget ont att säga om Kameradoktorn och er personal. Har alltid blivit bra och proffesionellt behandlad.
Senast ändrad:
hmoss
Aktiv medlem
Bra att vi rett ut det som nog ändå varit missförstånd, måhända för att jag hade kunnat vara tydligare ..
Bara en sak vill jag ytterligare förtydliga och det är att det var i "titt som oftast" jag inte känner igen mig .. det är sällsynt med besvärliga kunder, var vad jag menade ..
Och du är givetvis synnerligen välkommen. Du vet var kaffemaskinen står, hoppas jag ...
//Håkan
Bara en sak vill jag ytterligare förtydliga och det är att det var i "titt som oftast" jag inte känner igen mig .. det är sällsynt med besvärliga kunder, var vad jag menade ..
Och du är givetvis synnerligen välkommen. Du vet var kaffemaskinen står, hoppas jag ...
//Håkan
Per Carlén
Ny medlem
Supertrevligt bemötande av Kameradoktorn
Jag hittade den här tråden när jag googlade på butiker i Stockholm som reparerar kameror. Jag är nybörjare inom foto och efter att ha läst den här tråden var jag i princip inställd på att få ett något nedlåtande bemötande när jag idag besökte Kameradoktorn för första gången. Jag kunde inte haft mer fel.
Mannen som tog emot mig var bland de mest trevliga, serviceinriktade och entusiastiska människor jag någonsin träffat. Det var inte så mycket kunder i butiken när jag var där (lördag) så han tog lång tid på sig (c:a 30 minuter totalt) för att svara på mina nybörjarfrågor. Han ritade skisser som förklarade hur vissa saker hänger ihop och han hämtade även olika kamerahus och objektiv som han tog kort med för att visa teorin i praktiken. Jag lärde mig massor på den halvtimme jag pratade med den här mannen.
Vid ett par, tre tillfällen avstyrde han mig till och med från att betala onödiga pengar för saker som jag egentligen inte behövde, eller som det fanns betydligt billigare alternativ till.
Jag kan starkt rekommendera Kameradoktorn, även för er som är nybörjare som jag.
/Pelle
Jag hittade den här tråden när jag googlade på butiker i Stockholm som reparerar kameror. Jag är nybörjare inom foto och efter att ha läst den här tråden var jag i princip inställd på att få ett något nedlåtande bemötande när jag idag besökte Kameradoktorn för första gången. Jag kunde inte haft mer fel.
Mannen som tog emot mig var bland de mest trevliga, serviceinriktade och entusiastiska människor jag någonsin träffat. Det var inte så mycket kunder i butiken när jag var där (lördag) så han tog lång tid på sig (c:a 30 minuter totalt) för att svara på mina nybörjarfrågor. Han ritade skisser som förklarade hur vissa saker hänger ihop och han hämtade även olika kamerahus och objektiv som han tog kort med för att visa teorin i praktiken. Jag lärde mig massor på den halvtimme jag pratade med den här mannen.
Vid ett par, tre tillfällen avstyrde han mig till och med från att betala onödiga pengar för saker som jag egentligen inte behövde, eller som det fanns betydligt billigare alternativ till.
Jag kan starkt rekommendera Kameradoktorn, även för er som är nybörjare som jag.
/Pelle
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Skäggiga killen är verkligen topp, synd att man kör Canon!