ulfaspen
Aktiv medlem
I länken Den som inte är rädd/skräckslagen ...t.[/QUOTE] Alltså var han klok, tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I länken Den som inte är rädd/skräckslagen ...t.[/QUOTE] Alltså var han klok, tycker jag.
Tack för länken David!
Hur blir man egentligen krigsfotograf? Jag antar att det är en roll som tilldelas en inom armén? Visserligen kan man bli frilansjournalist osv, men Capa var medlem av armén och fick ju också därför chansen att fota under den hemliga "operation Overlord".
Någon som har Capas foto som han tog just efter att en amerikansk soldat träffats av en kula i halsen på en balkon under andra världskriget?
Du måste vara en smått besvärad människa efter som att du tolkar något jag skriver som du själv anser det vara och behagar dig.
LÄS vad jag skriver i stället för att tolka mina bokstäver så att det passar ditt skruvade sätt att tänka.
Fy fan vad less jag blir på det här...
För övrigt länkar du till Capa... Väx upp innan du försöker brösta upp dig.
On May 25, 1954 at 2:55 p.m., the regiment was passing through a dangerous area under fire when Capa decided to leave his jeep and go up the road to photograph the advance. About five minutes later, Mecklin and Lucas heard an explosion; Capa had stepped on a landmine. When they arrived on the scene he was still alive, but his left leg had been blown to pieces and he had a serious wound in his chest. Mecklin screamed for a medic and Capa was taken to a small field hospital where he was pronounced dead on arrival. He had died with his camera in his hand.
https://www.bokus.com/cgi-bin/book_...Definitive+Collection&PRODUCT_GROUP=&x=11&y=8
Vilken av dessa rekomnderar ni (togs upp i tråden redan 2005, men bilderna är ju fortfarande aktuella)
Capas mantra var : Om dina bilder inte är tillräckligt bra är du inte tillräckligt nära!
Men att plåta en exploderande mina inifrån?