Annons

widescreen och bildred?

Produkter
(logga in för att koppla)

snysop

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en ny skärm till vår skruttiga hem-pc (som jag inte blir av med förrens i nov). Funderar på om en widescreenskärm kan vara något? Photoshops verktyg tar ju en hel del plats. Vad tycker ni?

vet inte vad du har för skärm idag men ett grafikkost som klarar 2 skärmar och en skärm till är ett alternativ, då kan du kanske få ett snabbare graikkort oxå. skulle gissa på att det blir ungefär samma pengar.

Jag vet inget om Viewsonic. Men Widescreen är
bra om man fotar i 3:2-format. Bilden täcker upp
mer av skärmen och du därför kan utnyttja pixlarna bättre. Istället för mycket svart uppe och nere blir det bara lite svart till höger och vänster. Själv köpte jag en DELL 24" 1920x1200. Det blev ett verkligen ett lyft.

Jag har widescreen på min laptop som jag sitter mycket och fotoredigerar på, och jag stör mig egentligen mer på det än jag gillar det. Med facit i hand skulle jag gått på 4:3-format. Då tar jag iofs nästan bara stående bilder, och då är widescreen rent irriterande. I de fall jag ändå sitter med liggande bilder är det såklart grymt skönt att få undan alla verktyg ut på sidorna

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar