Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Wi-Fi anslutning till "alla" kameror
- Trådstartare tannler
- Start datum
vfx
Aktiv medlem
Är dom inte på G med CF-kort?
Ingen aning. Jag kör med en kortet i min 1D och med CF-adapter i 5D, funkar klockrent!
Leif Lillandt
Aktiv medlem
Om en adapter används, dvs ett SD-kort används "i stället för" ett CF-kort, sjunker då maximal överföringshastighet?
Jag har en 500D med SD och funderar på en 7D med CF. Är en adapter då intressant, förutom om man vill använda Eye-Fi?
/Leif
Jag har en 500D med SD och funderar på en 7D med CF. Är en adapter då intressant, förutom om man vill använda Eye-Fi?
/Leif
vfx
Aktiv medlem
Ja.
På en 5d MarkII som jag spelar in video så fylls kamerans buffert efter c:a 10 sekunders filmning.
Det beror ju på skrivhastigheten till Eye-Fi kortet som helt klart är låg. Exakt hur har jag inte orkat räkna på, då jag främst använder kortet vid stillbildsfoto.
På en 5d MarkII som jag spelar in video så fylls kamerans buffert efter c:a 10 sekunders filmning.
Det beror ju på skrivhastigheten till Eye-Fi kortet som helt klart är låg. Exakt hur har jag inte orkat räkna på, då jag främst använder kortet vid stillbildsfoto.
Om en adapter används, dvs ett SD-kort används "i stället för" ett CF-kort, sjunker då maximal överföringshastighet?
Leif Lillandt
Aktiv medlem
Belysande!
/Leif
/Leif
vfx
Aktiv medlem
Jag köpte Pro-kortet från B&H Photo (heter de va?)
Och ja - du gör inställningar för olika filtyper. Just nu har jag ställt in mitt på att bara ladda upp de som skrivskyddas i kameran.
Då går JPG-bilder till såväl min dator som till Picasa-albumet. RAW-filer går bara till datorn och video ligger på kortet utan att dras iväg.
Så ja - det går att ställa in.
Och ja - du gör inställningar för olika filtyper. Just nu har jag ställt in mitt på att bara ladda upp de som skrivskyddas i kameran.
Då går JPG-bilder till såväl min dator som till Picasa-albumet. RAW-filer går bara till datorn och video ligger på kortet utan att dras iväg.
Så ja - det går att ställa in.
Var köpte ni era Eye-Fis?
edit: Finns ju i många olika varianter. Kan man bestämma vilka filtyper man vill skicka över med Pro-varianten? Kanske bara vill ha jpg över nätet trots att det sparas ner filmer och RAW.
Jan Emanuelsson
Aktiv medlem
Det finns i Sverie hos Applestore.se
http://store.apple.com/se/product/TY104VC/A?mco=MTQ2NzEzNjI
http://store.apple.com/se/product/TY104VC/A?mco=MTQ2NzEzNjI
snaxalig
Aktiv medlem
Eye-Fi Pro X2 8GB
Var kan man köpa Eye-Fi Pro X2-kortet någonstans? Idag när jag kollar finns det varken hos B&H eller hos Apple... bara den mindre 4GB-versionen.
Eller kan det kanske bero på att kortet är såpass nylanserat(?) så att det bara inte hunnit ut i detaljistledet ännu?
*vill ha!*
Var kan man köpa Eye-Fi Pro X2-kortet någonstans? Idag när jag kollar finns det varken hos B&H eller hos Apple... bara den mindre 4GB-versionen.
Eller kan det kanske bero på att kortet är såpass nylanserat(?) så att det bara inte hunnit ut i detaljistledet ännu?
*vill ha!*
Jan Emanuelsson
Aktiv medlem
Efter en snabb sökning hittade jag följande på Amazon.com...
This item has not yet been released.
You may pre-order it now and we will deliver it to you when it arrives.
Ships from and sold by Amazon.com. Gift-wrap available.
Så vi får nog vänta en stund innan det blir tillgängligt...
This item has not yet been released.
You may pre-order it now and we will deliver it to you when it arrives.
Ships from and sold by Amazon.com. Gift-wrap available.
Så vi får nog vänta en stund innan det blir tillgängligt...
Pär Plåtare
Aktiv medlem
Nu har jag fått det att fungera i min D90 men jag vill få till det i min D3 också som har 2 CF slot. Tanken är att styra jpeg till det ena kortet med adapter med eye-fi och Raw filerna till det andra.
Vilka CF-SD/SDHC-adaptrar vet ni fungerar?
Vilka CF-SD/SDHC-adaptrar vet ni fungerar?
Jan Emanuelsson
Aktiv medlem
Funkar med D70s
Efter en del pyssel så funkar nu Eye-Fi kortet med min gamla Nikon D70s. För att komma ifrån att oroa sig för räckvidden använder jag min jaibreakade IPhone som router.
Skickar bilderna dirtekt till mitt album hos Picasa
http://www.picasaweb.com/sm7koj
Efter en del pyssel så funkar nu Eye-Fi kortet med min gamla Nikon D70s. För att komma ifrån att oroa sig för räckvidden använder jag min jaibreakade IPhone som router.
Skickar bilderna dirtekt till mitt album hos Picasa
http://www.picasaweb.com/sm7koj