ANNONS
Annons

Wacom-djungeln..

Produkter
(logga in för att koppla)

jesp

Medlem
Funderar på ett Wacom bord men jösses, det finns ju hur många som helst. Ni som använder ett vilket ska man köpa. Obs jag har inte obegränsat med pengar så ett som får kosta max 1500:-
Hur är dom här nya Bamboo borden?

Jag skaffade Bamboo, men då det är mitt första har jag inget att jämföra med. Dock har den inneburit en smärre revolution vid retuscharbetet och surfar även gärna med den. Sitter med den i knät bekvämt tillbakalutad =) Lyx.

OCh roligt att kunna använda de flesta funktioner i Photoshops penselinställningar ( är ju vansinningt många parametrar att pilla med ).

Vilken storlek?Funkar den bra? Har erfarenhet av ett annat ritbord än Wacom och det var bara skit...Trust tror jag att det var.

Tjena!
Jag har ett Volito 2 och jag tyckte det var ett rimligt pris när jag köpte det. Efter att ha haft det i ett par månader så tycker jag att det funkar bra men om jag skulle handlat idag så skulle jag köpt ett med ett par knappar på. Jag har bara knappar på själva pennan och jag skulle gärna vilja haft ett par på själva plattan som man kunde ställa in så att de motvsarade t ex shift och alt eftersom man använder de rätt ofta.

Dessutom tycker jag att själva pennan är lite smal att hålla i och jag skulle gärna haft en grövre. Det blir lite krampaktigt efter någon timme.

Men en investering i en Wacom-platta kan jag rekomendera. Det gör mycket av Photoshoparbetet lättare och efter ett tag fattar man knappt hur man har klarat sig utan.

När det gäller storlek så hade jag först tänkt att köpa ett som var motsvarande A5 och det är möjligt att det hade varit bättre men med mitt lilla A6 så har jag aldrig upplevt att det skulle vara för litet utan problemet är avsaknaden av knappar.

Intous...

Måste bara säga att Intous A5 wide är det bästa bord jag någonsin har ägt. Bytte från ett Graphire A6 som jag hade tidigare och även detta var ljusår från att retucha med mus.. men steget upp till intous var nästan lika stort.

/Jonas

Re: Intous...

elrohir skrev:
Måste bara säga att Intous A5 wide är det bästa bord jag någonsin har ägt. Bytte från ett Graphire A6 som jag hade tidigare och även detta var ljusår från att retucha med mus.. men steget upp till intous var nästan lika stort.

/Jonas

Om man som trådskaparen har en budget på 1500 så går ju Intuos bort rätt snabbt...

pellepiano skrev:
Det är förståss individuellt. Jag är van vid små rörelser och gillar just A6 formatet.

Nej, det är inte för litet, som ett halvt A4.
Jag skulle inte vilja ha det större då handrörelserna skulle bli för yviga. Lagom är bäst vad det gäller plattor tycker jag och denna är alldeles lagom stor att jobba bekvämt med.

BugEyes skrev:
Nej, det är inte för litet, som ett halvt A4.
Jag skulle inte vilja ha det större då handrörelserna skulle bli för yviga. Lagom är bäst vad det gäller plattor tycker jag och denna är alldeles lagom stor att jobba bekvämt med.

A6 = en fjärdedels A4.

Men jag håller med, A6 tycker jag är alldeles lagom.

Wacom..

jag kan berätta att jag har köpt ett Wacom Bamboo A6 och jag håller på att lära mig det, hittils är jag VÄLDIGT nöjd...

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto