Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Wacom-djungeln..
- Trådstartare jesp
- Start datum
pellepiano
Aktiv medlem
Jag skaffade Bamboo, men då det är mitt första har jag inget att jämföra med. Dock har den inneburit en smärre revolution vid retuscharbetet och surfar även gärna med den. Sitter med den i knät bekvämt tillbakalutad =) Lyx.
OCh roligt att kunna använda de flesta funktioner i Photoshops penselinställningar ( är ju vansinningt många parametrar att pilla med ).
OCh roligt att kunna använda de flesta funktioner i Photoshops penselinställningar ( är ju vansinningt många parametrar att pilla med ).
BugEyes
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
Jag har ett Wacom Graphire XL A5, kostade runt 1500 i somras på Dustin. Supernöjd med det.
/H
Dito
pellepiano
Aktiv medlem
A6 wide är mitt Bamboo.
orjanc
Aktiv medlem
Tjena!
Jag har ett Volito 2 och jag tyckte det var ett rimligt pris när jag köpte det. Efter att ha haft det i ett par månader så tycker jag att det funkar bra men om jag skulle handlat idag så skulle jag köpt ett med ett par knappar på. Jag har bara knappar på själva pennan och jag skulle gärna vilja haft ett par på själva plattan som man kunde ställa in så att de motvsarade t ex shift och alt eftersom man använder de rätt ofta.
Dessutom tycker jag att själva pennan är lite smal att hålla i och jag skulle gärna haft en grövre. Det blir lite krampaktigt efter någon timme.
Men en investering i en Wacom-platta kan jag rekomendera. Det gör mycket av Photoshoparbetet lättare och efter ett tag fattar man knappt hur man har klarat sig utan.
När det gäller storlek så hade jag först tänkt att köpa ett som var motsvarande A5 och det är möjligt att det hade varit bättre men med mitt lilla A6 så har jag aldrig upplevt att det skulle vara för litet utan problemet är avsaknaden av knappar.
Jag har ett Volito 2 och jag tyckte det var ett rimligt pris när jag köpte det. Efter att ha haft det i ett par månader så tycker jag att det funkar bra men om jag skulle handlat idag så skulle jag köpt ett med ett par knappar på. Jag har bara knappar på själva pennan och jag skulle gärna vilja haft ett par på själva plattan som man kunde ställa in så att de motvsarade t ex shift och alt eftersom man använder de rätt ofta.
Dessutom tycker jag att själva pennan är lite smal att hålla i och jag skulle gärna haft en grövre. Det blir lite krampaktigt efter någon timme.
Men en investering i en Wacom-platta kan jag rekomendera. Det gör mycket av Photoshoparbetet lättare och efter ett tag fattar man knappt hur man har klarat sig utan.
När det gäller storlek så hade jag först tänkt att köpa ett som var motsvarande A5 och det är möjligt att det hade varit bättre men med mitt lilla A6 så har jag aldrig upplevt att det skulle vara för litet utan problemet är avsaknaden av knappar.
jesp
Medlem
Det är inte för litet då?? Det är ju som ett vykort, tycker att det låter lite..
BugEyes skrev:
Dito
pellepiano
Aktiv medlem
Det är förståss individuellt. Jag är van vid små rörelser och gillar just A6 formatet.
Vandraren
Aktiv medlem
jesp skrev:
Det är inte för litet då?? Det är ju som ett vykort, tycker att det låter lite..
Näe, det är väl som 2 vykort iaf. A5=halvt A4 ju...
Vykort blir A6.
Vandraren
Aktiv medlem
Re: Intous...
Om man som trådskaparen har en budget på 1500 så går ju Intuos bort rätt snabbt...
elrohir skrev:
Måste bara säga att Intous A5 wide är det bästa bord jag någonsin har ägt. Bytte från ett Graphire A6 som jag hade tidigare och även detta var ljusår från att retucha med mus.. men steget upp till intous var nästan lika stort.
/Jonas
Om man som trådskaparen har en budget på 1500 så går ju Intuos bort rätt snabbt...
BugEyes
Aktiv medlem
pellepiano skrev:
Det är förståss individuellt. Jag är van vid små rörelser och gillar just A6 formatet.
Nej, det är inte för litet, som ett halvt A4.
Jag skulle inte vilja ha det större då handrörelserna skulle bli för yviga. Lagom är bäst vad det gäller plattor tycker jag och denna är alldeles lagom stor att jobba bekvämt med.
henq
Aktiv medlem
BugEyes skrev:
Nej, det är inte för litet, som ett halvt A4.
Jag skulle inte vilja ha det större då handrörelserna skulle bli för yviga. Lagom är bäst vad det gäller plattor tycker jag och denna är alldeles lagom stor att jobba bekvämt med.
A6 = en fjärdedels A4.
Men jag håller med, A6 tycker jag är alldeles lagom.
BugEyes
Aktiv medlem
henq skrev:
A6 = en fjärdedels A4.
Men jag håller med, A6 tycker jag är alldeles lagom.
Visst, men det är A5 som jag och Hasse pratar om.
Såg att jag citerat fel inlägg i mitt förra.
Bass-Freak
Medlem
Re: Wacom..
Jag med. Å va snygg den e oxå
jesp skrev:
jag kan berätta att jag har köpt ett Wacom Bamboo A6 och jag håller på att lära mig det, hittils är jag VÄLDIGT nöjd...
Jag med. Å va snygg den e oxå