Annons

Visa visitkortet som du delar ut till dom du fotograferar

Produkter
(logga in för att koppla)
Min nya baksida :p

Håller på att ta fram lite nytt. Vet inte om det är något att ha ännu menmen.. Min baksida alltså..

Framsidan ska vara enkel med vit bakgrund med sedvanlig information.

När jag väl bestämmer mig för färg och så kommer det att gå igen på hemsida, fakturor och altl sådant.

Vad tycker ni?

Bilagor

• visitkoer_ny_v1.gif
    visitkoer_ny_v1.gif
    15.7 KB · Visningar: 1,916
Senast ändrad:
Re: Min nya baksida :p

PatrikAdolfsson skrev:
Håller på att ta fram lite nytt. Vet inte om det är något att ha ännu menmen.. Min baksida alltså..

Framsidan ska vara enkel med vit bakgrund med sedvanlig information.

När jag väl bestämmer mig för färg och så kommer det att gå igen på hemsida, fakturor och altl sådant.

Vad tycker ni?

Hmm, tycker om det. Dock så skulle jag vilja ha de utstickande ränderna mer centrerat. Som det är nu är det lite obalanserat. Sen skulle jag nog vilja ha lite lite klarare ton på det röda, mindre.. hmm "grådaskig". Annars bra och subtilt utan att vara störigt. Trevligt med visitkort som inte bara är svartvita och generiska.

Re: Re: Min nya baksida :p

Skurmedel skrev:
Hmm, tycker om det. Dock så skulle jag vilja ha de utstickande ränderna mer centrerat. Som det är nu är det lite obalanserat. Sen skulle jag nog vilja ha lite lite klarare ton på det röda, mindre.. hmm "grådaskig". Annars bra och subtilt utan att vara störigt. Trevligt med visitkort som inte bara är svartvita och generiska.

jag håller inte riktigt med... obalansen leder till att vi leds framåt... den här fotografen är "framåt"... En rödare ton tror jag kommer ge en "arg" signal... något vi inte vill ha.

Re: Re: Re: Min nya baksida :p

hailstorm skrev:
jag håller inte riktigt med... obalansen leder till att vi leds framåt... den här fotografen är "framåt"... En rödare ton tror jag kommer ge en "arg" signal... något vi inte vill ha.

Michael. Du är rätt grym på att tolka exakt det jag tänkte :D Coolt!

Tack för era synpunkter

Hej!

Jo den är snygg men när jag ser namnet så läser jag patrika... kanske skall a i efternamnet ha samma färg som fotograf?

Hälsn Anne

Stahl skrev:
Hej!

Jo den är snygg men när jag ser namnet så läser jag patrika... kanske skall a i efternamnet ha samma färg som fotograf?

Hälsn Anne

Bra synpunkt. Såg inte det så innan du påpekade det :D

Får fundera på det där att kanske inte alls ha de 3 orden ihop..

Så, det blev ju riktigt stiligt, nu ser man att du heter Patrik. Idén att ha "fotograf" på linjen är ju väldigt bra, för då kan du ju nyttja samma stil på ex tel.nr/www.adress på brevkort etc.
Hälsn Anne

Jag kör den enkla stilen.

Så här ser ett av mina visitkort ut, jag har fyra olika som jag delar ut till olika kunder.

Vistkortet skall visa vad man kan erbjuda, hur kunden kan nå en och vem man är.

Bilagor

• brud.jpg
    brud.jpg
    34.8 KB · Visningar: 1,703
Mitt

Jag pröjsade 200 spänn för 500 stycken såna här från Vistaprint.

Jag började nästan gråta när jag såg hur dåligt de hade behandlat lågdagrarna. Bilden var alldeles för mörk.

Bilagor

• visitkort.jpg
    visitkort.jpg
    40 KB · Visningar: 1,706
Smaken är olika. Jag tycker det är riktigt fult med en bild på visitkort :D Inte för att era bildet är dåliga men på visitkort gillar jag det inte. Men som sagt en smaksak.

Det är en bra kommentar Patrik.

Bilder på visitkort kan vara en styggelse, men det beror på vilket syfte vistkortet skall fylla.

En systemtekniker eller VD är bara intresserad av att sprida sin kontaktinformation, en fotograf vill visa sin stil, marknadsföringsbiten är viktigare helt enkelt.

Själv tycker jag många fotografer ägnar för lite omsorg åt hur de presenterar sig, många fotografer visar upp vad de önskar de gjorde mer än vad de faktiskt gör.

Och jag är allergisk mot filmremsor, trådutlösare och kameror på visitkort, det gör att jag inte väljer den fotografen (om jag vore bildköpare).

Jag har nog lite svårt med visitkort som har bilder på människor, kanske för att visitkorten allt som oftast hamnar i plånboken. I plånboken brukar ju de flesta ha bilder på nära och kära och det känns lite avigt med en bild på en främmande människa.....där.

Däremot tycker jag att naturmotiv känns "bekvämare".

Hälsn Anne

Är det helt fel att köra ut det på (glättat)fotopapper?

Fick ett sånt en gång, och kändes lite lyxigt faktigst!

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar