Annons

Visa visitkortet som du delar ut till dom du fotograferar

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Visitkort

Daniel_Norin skrev:
Mitt visitkort ser ut sa har...har en baksida som jag ej kan visa just da filen brakar i illustrator.

Papperet ar suverant viktigt nar man trycker visitkort, bestaller fran Hong Kong och da far man kvalitets papper och battre priser an pa vistaprint!

snyggt!

var beställer du från (url)?
 
Uttryck skrev:
Mycket intressant tråd det här!

Spontant måste jag säga att följande visitkort tycker jag idé- och uttrycksmässigt sticker ut bäst:

1. Andreas Thilander (suverän o oslagbar enkel idé, kör på den!)
2. Anders Mårtensson (annorlunda och lite kul)
3. Johan Ullsten (fördrar dock den diskretare typografin)

Hmm, har slut av mina egna visitkort men jag marknadsför mig i o f s inte som fotograf utan som marknadsföringskonsult/grafisk formgivare. Men visitkorten ser ut ungefär som min mkt begränsade hemsida:
http://www.uttryck-aberg.se

tack :)

om ditt ser ut som din sida, dvs rent och inte rörigt, så låter det som att det är fint!
 
Overraskende få bidrag...
Mine favoritter uten rangering:

Lotta Eloffson
Jesper Ekvall
Johan Ullsten

Alle enkle og rene i desing, gir nok info og gjør intrykk.

MVH
Jorma K.
www.photocrew.no
 
Ser att stavningen på mitt kort diskuterats och visst är det så att det heter "nature photographer" och "naturfotograf" på engelska resp. svenska. Men jag tackar för synpunkterna. Anledningen att jag valde engelska är att jag har haft ett par utländska uppdragsgivare men till nästa version tror jag att jag stryker "nature" helt eftersom det känns lite nischat för mig. Klantigast av allt var dock att jag glömde e-postadressen! :)
Skoj att se alla olika varianter på kort hur som helst!
/David
 
Gjorde du rätt i Johanna. Jag har en hemsida på gång och tänker göra ett visitkort med bara mitt namn och Hemsideadress.går folk in på hemsidan (som man får hoppas att folk är nyfikna å gör )så får dom ju all info dom behöver där .Sen får man ju göra nya efterhand
/Yvonne
 
framsida.

Aja... här kommer en bild på min framsida på mitt visitkort... vistaprint här åsså. på baksidan hittas mobilnr, hemsida och emailadress + namn :)

Texten är ett modifierat typsnitt... väldigt moddat ska jag säga...
allt annat är åsså vektor...
den svarta kanten finns inte med på kortet...
höstigt tema ^^...

Anspelar på ungdomlighet och lite anti jantelag ^^.
 

Bilagor

  • vista.gif
    vista.gif
    35.3 KB · Visningar: 2,232
LarsV skrev:
Så bra att ha visitkort som man inte kan visa...;)



Fick censurera det lite så inte en massa folk ringer till mej osv.

Gjorde det mest för skojs skull.

Nej, det är inget självporträtt som många er andra har. :) Kallar mig inte "fotograf" som titel eftersom jag inte jobbar med det. Fast det kanske ändras i framtiden!
 

Bilagor

  • visitkortjpg.jpg
    visitkortjpg.jpg
    51.2 KB · Visningar: 2,181
Senast ändrad:
johan_w skrev:
Fick censurera det lite så inte en massa folk ringer till mej osv.

Gjorde det mest för skojs skull.

Nej, det är inget självporträtt som många er andra har. :) Kallar mig inte "fotograf" som titel eftersom jag inte jobbar med det. Fast det kanske ändras i framtiden!

Vem skulle vilja ringa till dig? Nä skoja bara... :p

stilrent... dock lite småtråkigt kanske.
 
En fråga bara, som är något utanför ämnet.

Hur gör man för att lägga in bilder direkt i inläggen? Måste jag lägga ut bilden på en webbadress först antagligen? Har länge undrat detta...
 
Uttryck skrev:
En fråga bara, som är något utanför ämnet.

Hur gör man för att lägga in bilder direkt i inläggen? Måste jag lägga ut bilden på en webbadress först antagligen? Har länge undrat detta...

Du kan bifoga en bild som är max 400x400 pixlar och max 60kB. Tryck bara på knappen "Choose file" när du svarar i forumet.

Lycka till.

/Johan
 
Då jag själv har haft funderingar om hur man skall designa sina visitkort och liknande så har jag följt denna tråden med stort intresse...

Jag har nu fått fix min slutgiltiga design, men nu kommer frågan, i vilket program skall man skriva ut ?

Ni som skriver ut själva, hur går ni tillväga ?

Jag har en Pixma iP4200 och har gjort ett par testutskrifter på 10x15 papper (2st visitkort på varje blad) och det ser ut att fungera hyffsat, men då får man skära själv...

Vilket program använder ni, vilket papper använder ni, arbetsgång, skriver ni ut direkt från programmet eller sparar ni ner det till en bildfil och skriver sedan ut den på "vanligt sätt", eller... ??
 
Jag gjorde mitt i InDesign. Exporterade det till en pdf-fil som jag sedan använde när jag beställde mitt från Vistaprint. Billigt sätt att få visitkort på, men Vistaprint förföljer dig sedan ;-) Har fått ett flertal mail som dom börjar med "Som en av våra bästa kunder...bla bla bla". Jag har alltså beställt av dom EN gång! Hehe!
 
Så här hade jag tänkt mig mitt visitkort, enkel ,men jag tror det funkar det med
 

Bilagor

  • fotologga visitkort.jpg
    fotologga visitkort.jpg
    36.7 KB · Visningar: 1,815
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.