johanwahlberg
Aktiv medlem
Man ska nog inte formge sitt eget kommersiella visitkort själv om man inte vet vad man gör. -en tanke...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vet du vad du gör så man kan få se?johanwahlberg skrev:
Man ska nog inte formge sitt eget kommersiella visitkort själv om man inte vet vad man gör. -en tanke...
lottae skrev:
Vet du vad du gör så man kan få se?
(Eller kanske behöver du anlita någon?)
Då antar jag att Du anser dig veta vad Du gör då. För Du menar ju att Du kan göra Ditt själv?johanwahlberg skrev:
Jag har inte gjort något kort ännu men funderar på det. Jag skulle nog inte anlita någon själv, eftersom jag inte är yrkesverksam fotograf.
lottae skrev:
Då antar jag att Du anser dig veta vad Du gör då. För Du menar ju att Du kan göra Ditt själv?
Frågade nog mest för att jag tyckte kommentaren var rätt låg, särskilt utan eget exempel.
Tråden är ju rätt kul med många olika personliga kort som visas upp tycker jag. Tuffare att visa än att racka ner..
Helt rätt... bara för att man är en duktig fotograf är man inte per automatik en kompetent grafisk designer... Många av exemplen i denna tråd uppvisar dock både god smak och kreativitet.johanwahlberg skrev:
Nä, det kanske inte platsade i denna tråden.johanwahlberg skrev:
Jag tycker att jag har ganska bra känsla för hur ett bra visitkort kan se ut. Och jag tror att mina kunskaper räcker bra för att göra ett eget visitkort som inte är tänkt att användas i kommersiellt syfte.
Som jag skrev var min kommentar en tanke, som jag ville dela med mig, och ingenting som jag tycker behöver ifrågasättas i den här tråden(?).
Jag borde kanske visat upp ett eget exempel.
Edit: Det var verklien inte menat att racka ner på någon utan mer som ett tips.
lottae skrev:
Catherine. Jag tycker ditt kort är rätt snyggt. Tror dock det skulle bli ännu bättre med annan placering av texten och ickecentrerad.
Jag tycker det är självklart att du ska använda fotograf som titel. Det är ju det du är. Dina bilder behöver du absolut inte tveka över heller. (Bilden med barnet och badleksaken är jag nästan sotis för att det inte är jag som har tagit..)
Anders. Kul att mitt gillades Evas gillar jag med, har dessutom haffat ett äkta på papper Stellans kort och Nicklas kort gillas också och så är ditt kort Anders helt klart något utöver det vanliga. En skitkul ide och "lagomt" för att vara riktigt bra.
lottae skrev:
Nä, det kanske inte platsade i denna tråden.
Men lite nyfiken på varför man ska ha ett kort alls om det inte är i kommersiellt syfte är jag iaf.
Viktigt för ett bra visitkort är nog förresten inte bara känslan för hur det kan se ut utan även för språket och informationen samt att profilen är tydlig. Bara ett litet tips från en i branschen..
lottae skrev:
Snyggt och skitbra placering Catherine.
Det är svårt att tycka till om andras kort eftersom de ju ska vara personliga men det jag tvekar på i ditt senaste är om ramen (den inre alltså) behövs?
Johan. Marknadsföring sker ju oftast i kommersiellt syfte. Så är kortet för marknadsföring så är väl syftet kommersiellt?
Undantagen "för skojs skull" finns förstås men de är nog rätt få. Ett undantag och visitkort jag verkligen minns är det en främmande karl räckte fram i någon bar. Titeln var sexolog och sedan en rätt kul text..
Minns jag rätt kom det fram sedan att han var taxichaufför men han satt inte ensam långa stunder under kvällen iaf så socialt nöje fick han säkert ut av det även om han inte tjänade pengar på det. Annars har jag mest fått kort som tagits fram i kommersiellt syfte iaf.
Hur som helst säger jag inte mot din sista mening. Innebörden är ju den samma som jag skrev tidigare fast jag använde andra ord. Tror egentligen inte jag behöver förklara för dig eller du för mig. Vi vet nog båda två och så säger vi saker på väldigt olika sätt..
-Catherine- skrev:
Vad tycks? Antingen "Fotograf" eller "fotografera"....
Stilrent och elegant, Lotta!lottae skrev:
Det senast tryckta som jag har nu (fast nytt är på g.)
Tryckt hos grafina.se. Priset minns jag inte fast det var för dyrt för kvaliten iaf. Nästa gång kör jag med bgprint som är både billiga och bra. (Layout skulle ingen annan få göra.)
lottae skrev:
Nä, det kanske inte platsade i denna tråden.
Men lite nyfiken på varför man ska ha ett kort alls om det inte är i kommersiellt syfte är jag iaf.
Viktigt för ett bra visitkort är nog förresten inte bara känslan för hur det kan se ut utan även för språket och informationen samt att profilen är tydlig. Bara ett litet tips från en i branschen..
mill skrev:
ville ha ett lite annorlunda. syns kanske lite dåligt här
Jeppe skrev:
Vadå?
Du har väl en kamera....och du använder den till att fotografera med... alltså är du fotograf.
- Cógito, ergo sum