Annons

Visa visitkortet som du delar ut till dom du fotograferar

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Jag vill men vågar inte....

Jeppe skrev:
Vadå?

Du har väl en kamera....och du använder den till att fotografera med... alltså är du fotograf.

- Cógito, ergo sum

Sant iofs...men jag är lite feg. Mina bilder kommer inte upp i klass med de bilder ni yrkesfotografer gör, så därför känns det lite högfärdigt att titulera mig fotograf.

Får se om jag tar mod till mig eller om jag gör som Henrik föreslog och skriver "Fotograferar" istället. Det var ju ett bra förslag för oss som är lite fega :)


/C
 
...jodå, då du fotograferar är du fotograf, och vad jag kan se (som ibland varande fotograf), så tar du mycket fina bilder, så du är inte bara fotograf, utan även en bra sådan.

:) Håkan
 
Så här hade jag tänkt mig på ett ungefär:

Vad tycks? Antingen "Fotograf" eller "fotografera"....
 

Bilagor

  • visitkort-copy.jpg
    visitkort-copy.jpg
    29.2 KB · Visningar: 4,221
hakanv skrev:
...jodå, då du fotograferar är du fotograf, och vad jag kan se (som ibland varande fotograf), så tar du mycket fina bilder, så du är inte bara fotograf, utan även en bra sådan.

:) Håkan

Tack Håkan, det var väldigt snällt sagt av dig. Sitter här och är röd om kinderna nu :)

Men precis som du är jag också väldigt varierande, ibland blir allt bara skit för mig hur jag än bär mig åt...


/C
 
Skriv fotograf, för du är ju medlem på fotosidan "Där fotografer möts" kolla loggan i övre vänstra hörnet, det är sant, jag lovar ;-)

:) Håkan
 
ville ha ett lite annorlunda. syns kanske lite dåligt här
 

Bilagor

  • visitkort2.jpg
    visitkort2.jpg
    54.8 KB · Visningar: 4,136
Vistaprint, på andra sidan information
 

Bilagor

  • mitt-visitkort-fs.jpg
    mitt-visitkort-fs.jpg
    48.9 KB · Visningar: 4,123
Spännande tråd.
Jag funderar på att trycka lite visitkort hos Vistaprint. Någon som har testat att skräddarsy ett visitkort hos dem på matt papper? Är ni nöjda med resultatet?

Mvh,
Jessica
 
...jag gjorde mina skräddarsydda visitkort på matt papper hos Vistaprint, eftersom att jag i allmänhet tycker att det är snyggare med matt än blankt.

Fast att det blanka pappret är dyrare än det matta, ger det matta en mer exklusiv känsla för mig...

Jag är alltså mycket nöjd med resultatet och känslan i det matta pappret:
Mitt visitkort

/Håkan
 
Senast ändrad:
Är lätt att bli plottrig och överarbetad antar jag... - jag slog på stort och körde färg både fram och bak, med mina kontaktytor på baksidan. Har inte beställt dom på Vistaprint ännu dock, kommer att landa på runt 430:- för 250 st.

Framsidan:
 

Bilagor

  • framsida-webb.jpg
    framsida-webb.jpg
    34.2 KB · Visningar: 3,758
Visitkort

Så här ser mitt ut. Kör ut dem efterhand, som de tar slut. Byter också bilder emellanåt
 

Bilagor

  • visitkort.jpg
    visitkort.jpg
    40.4 KB · Visningar: 3,734
Senast ändrad:
Får lägga till mitt visitkort.
Inte tusan hittade jag originalet, så, det blev till o fota av...
Går inte åt sådär supermånga, så, än så länge funkar egenproduktion via skrivaren.
 

Bilagor

  • visitkort.jpg
    visitkort.jpg
    27.3 KB · Visningar: 3,633
Det där gillade jag skarpt

Väldigt stilrent och snyggt.

Jag kämpar vidare med mitt kort jag. Är inne på tredje varianten nu, men varje gång ni laddar upp en ny bild på era kort blir jag tveksam och gör om mitt :)

Jag får inte till det lika bra som ni....grafisk formgivning är nog inte min grej det tydligen :)

/C
 
Catherine. Jag tycker ditt kort är rätt snyggt. Tror dock det skulle bli ännu bättre med annan placering av texten och ickecentrerad.

Jag tycker det är självklart att du ska använda fotograf som titel. Det är ju det du är. Dina bilder behöver du absolut inte tveka över heller. (Bilden med barnet och badleksaken är jag nästan sotis för att det inte är jag som har tagit..)

Anders. Kul att mitt gillades:) Evas gillar jag med, har dessutom haffat ett äkta på papper;) Stellans kort och Nicklas kort gillas också och så är ditt kort Anders helt klart något utöver det vanliga. En skitkul ide och "lagomt" för att vara riktigt bra.
 
Använder inte men var tvungen att göra ett visitkort på kul :)
 

Bilagor

  • till fotosidan.jpg
    till fotosidan.jpg
    39.8 KB · Visningar: 3,582
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.