Annons

Visa visitkortet som du delar ut till dom du fotograferar

Produkter
(logga in för att koppla)
Calle, snygga fonter, stilrent och lättläst - men rätta mig om jag har fel men använder inte du Canons egna officiella bild på 30D och 85/1,2L ?
Hur seriöst är det i så fall som den fotograf du är att sno andras bilder till ditt eget visitkort?
 
Senast ändrad:
Det är sant gällande canon bilden. Korten är inte gjorda ännu så jag får nog ta och ändra på det innan jag beställer. Får ta och fota av min egna 30D med objektiv. Allt är i test stadiet ännu, tackar för synpunkten.
 
Någon som kan rekomendera vistaprint? TÄnkte nämligen beställa därifrån.

Ni som har bilder på vistkorten, är det något man bör tänka på när man beställer från vistaprint? Såg att någon skrev att bilderna blir mörkare när man beställer därifrån.
 
Vistaprint

Hej Lina,

Jag fick mina första kort från Vistaprint igår med ett foto på halva kortet (tryckte på matt papper) färgerna blev lite mörkare och dras lite mot septia hållet men helt acceptabla, kanske också beror lite på materialval bl.a.

Brukar normalt ljusa upp bilderna lite när jag skickar in svartvita publikationer till tryck o glömde göra det i detta fall, men resultatet var bättre än med mitt vanliga lokala tryckeri.

Är dock helt nöjd med resultated för priset på ca 20 öre/st. Ska se om jag kan scanna in kortet så du kan jämnföra med mitt kortförslag tidigare i tråden.

//Stefan
 
Senast ändrad:
Stefan Ehrling> Åh tack, vore jätte shysst av dig att visa bilder så jag kan jämföra.

Av egen erfarenhet då jag själv skickat efter svartvita bilder för tryck på vykort har jag också märkt att färgerna drar åt septia (gul/röd/bruna) hållet.
Visste dock inte om dom tryckte visitkorten i samma printar.

Om man inte vill ha de svartvita i septia går det då att redigera bilden innan man skickar iväg den för att få den svartvit. Eller blir dom septia hur man än gör?
 
Re: Så här hade jag tänkt mig på ett ungefär:

-Catherine- skrev:
Vad tycks? Antingen "Fotograf" eller "fotografera"....

Vänta lite här nu.

Var du RÄDD för att titulera dig fotograf? Du är ju jätteduktig!!

Skärpning nu hörru!
 
Linis skrev:
Hur skriver man sina kontaktuppgifter på bästa sätt?

Så som

Telefonnummer
Epost
Adress
Url

??

Vanligast är väl
adress
tel
epost
url

men jag tycker det är en smaksak.
Det sätt man vill bli kontaktad på i första hand kan ju gå först också.
Ex, mobil..
smaksak tycker jag.
 
Gjorde en ny variant.
Kan det vara en nackdel med svart bakrund.
Med tanke på att folk kanske vill skriva på det.
Då måste man kanske ha svart baksida också.
Letar ställer där man kan trycka upp eget visitkort men hittar inget riktigt i min smak.
Nån som har ett konkret bra tips som resulterat i bra kvalitet ?
 

Bilagor

  • visitkort.jpg
    visitkort.jpg
    46.3 KB · Visningar: 944
mitt första visitkort, inte skaffat någon webadress än, men vad säger ni?
 

Bilagor

  • visitkort copy.jpg
    visitkort copy.jpg
    51.4 KB · Visningar: 1,299
Blev lite inspirerad av denna tråd.
Lekte lite i PS... Blir rundningen av texten i nederkant för "Apple" inspirerat? Tycker att det skapar ett ljup i visitkortet.

Edit: Tycker ni föresten att man behöver ha landkod i telefonnummret när det i övrigt är "svenskt".

/Johan
 

Bilagor

  • visitkort07.jpg
    visitkort07.jpg
    25.7 KB · Visningar: 1,219
Ablo skrev:


Edit: Tycker ni föresten att man behöver ha landkod i telefonnummret när det i övrigt är "svenskt".

/Johan

Det kanske är lite onödigt (tycker jag), om man inte ska dela ut det utanför gränserna. Det kan man ju skriva dit manuellt på baksidan, om man nu delar ut det till någon som bor utanför gränsen.
 
Lekt i ps.. vet inte om det är nått jag skulle dela ut.. det kan kanske ge en konstig bild av mig.. =)
 

Bilagor

  • visitkort2web.jpg
    visitkort2web.jpg
    96.3 KB · Visningar: 1,036
Ett enkelt kort, en gratisdesign från Vistaprint. Så det blev bara fraktkostnaden...

/Per
 

Bilagor

  • visitkort.jpg
    visitkort.jpg
    8.7 KB · Visningar: 1,007
Ablo skrev:
Blev lite inspirerad av denna tråd.
Lekte lite i PS... Blir rundningen av texten i nederkant för "Apple" inspirerat? Tycker att det skapar ett ljup i visitkortet.
Helt OK, snyggt. Men vad är det för kruka som finns på bild på kortet?
Ablo skrev:
Tycker ni föresten att man behöver ha landkod i telefonnummret när det i övrigt är "svenskt".
Nej, det gör det bara lite mera svårläst. Om du ändå väljer att ha det skulle jag skippa nollan i parentes och sedan, oavsett vad du väljer, dela upp den efterföljande siffermassan i grupper för att göra den mera lättläst.
 
Catherines visitkort

Snyggt kort. Jag skulle minska versalerna så att dom sticker upp bara en liten aning, eller inte alls.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.