Annons

Visa visitkortet som du delar ut till dom du fotograferar

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ju svårt det här med visitkort.. Har haft ett enkelt tidigare men nu när hemsidan är omgjord är det ju lika bra att förnya sig på fler fronter..;)

Fungerar / Fungerar ej ?
 

Bilagor

  • viskort-test.jpg
    viskort-test.jpg
    35.9 KB · Visningar: 808
Beställde mina visitkort från en engelsk firma som heter Moo, http://www.moo.com/.

Beställde typen MiniCard vilket innebär hundra kort där man kan välja framsidan själv (upp till 100 olika bilder) och sen skriva den text man vill på baksidan. Storleken är 28X70mm, ett litet men roligt format. Köpte även en liten hållare som man kan få ner drygt 10st visitkort. Allt kostade sammanlagt lite drygt 200:- och det tog ungefär 1,5 vecka från beställning till att de kom.
 

Bilagor

  • visitkort.jpg
    visitkort.jpg
    56.2 KB · Visningar: 697
Används visitkort nuförtiden? Beamar man inte bara över kontaktinfo från telefon till telefon?
 
PMD skrev:
Används visitkort nuförtiden? Beamar man inte bara över kontaktinfo från telefon till telefon?

GRYMT mycket smidigare att bara ge över ett visitkort mitt i en konversation istället för att börja fippla med telefonerna!


/Jocce
 
Jocce skrev:
GRYMT mycket smidigare att bara ge över ett visitkort mitt i en konversation istället för att börja fippla med telefonerna!
Kanske. Fast sen ska man ju ändå peta in informationen i telefonen, och det tar nog ännu längre tid om man måste skriva in det från ett kort.
 
PMD skrev:
Kanske. Fast sen ska man ju ändå peta in informationen i telefonen, och det tar nog ännu längre tid om man måste skriva in det från ett kort.

Beror juh helt och hållet på situationen också.

Är det ett rent "affärsmöte", ja då är det grymt bra att bara peta in det i telefonen, men står man och diskuterar nått med en framtida kund eller liknande, eller under t.ex. ett evenemangsfoto så är ett visitkort GRYMT mycket bättre.
Blir juh lixom din "reklam", med all kontaktinfo osv!


/Jocce
 
En del kanske tycker om att få visitkort. Jag gör det inte. Korten bara hamnar i en hög i byrålådan, och jag glömmer ofta att stoppa in kontaktinformationen i telefonen (eller annan kontaktdatabas).
 
PMD skrev:
En del kanske tycker om att få visitkort. Jag gör det inte. Korten bara hamnar i en hög i byrålådan, och jag glömmer ofta att stoppa in kontaktinformationen i telefonen (eller annan kontaktdatabas).

Jo, jag missar lätt den biten också, MEN som sagt, finns mer än en situation om man säger så...


/Jocce
 
glad i hågen designade jag mitt visitkort... glad i hågen köpte jag fotopapper för att skriva ut dessa...
inte så glad i hågen märker jag att dessa supertjocka kartongbitar inte går ner i min multifunktionsskrivare för 900 kr...

inte så jäkla glad i hågen nå mer... de var ju dyrt papper det där... bajs...
 
RE1NE V1NDEBR0 skrev:
glad i hågen designade jag mitt visitkort... glad i hågen köpte jag fotopapper för att skriva ut dessa...
inte så glad i hågen märker jag att dessa supertjocka kartongbitar inte går ner i min multifunktionsskrivare för 900 kr...

inte så jäkla glad i hågen nå mer... de var ju dyrt papper det där... bajs...
det var alltså inte fotopappret jag försökte trycka in i skrivaren nyss utan skyddskartongen som låg överst...



bjuder på den...
 
Fabian Fogelberg skrev:
Beställde mina visitkort från en engelsk firma som heter Moo, http://www.moo.com/.

Beställde typen MiniCard vilket innebär hundra kort där man kan välja framsidan själv (upp till 100 olika bilder) och sen skriva den text man vill på baksidan. Storleken är 28X70mm, ett litet men roligt format. Köpte även en liten hållare som man kan få ner drygt 10st visitkort. Allt kostade sammanlagt lite drygt 200:- och det tog ungefär 1,5 vecka från beställning till att de kom.

Jag tog standardformatet från Moo och tycker de är klart prisvärda. 50 stycken visitkort med max 50 olika bilder plus en standardbaksida med kontaktuppgifter och plats för logotyp. (Jag har ingen logga, så det blev en liten bild där med ;)

En vecka från beställning till leverans och ca 200 spänn för hela kalaset.

Och apropå vistiskortets vara eller icke vara: för mig som kör gatufoto har jag ofta känt att möjligheten att langa fram ett visitkort skulle hjälpa mig när det uppstår diskussioner med misstänksamma motiv. Inte för att det händer så ofta, men för oinvigda kan gatufoto framstå som en rätt suspekt sysselsättning.

Ett "professionellt" visitkort kanske kan hjälp mig att framstå som en sundare typ ;)
 

Bilagor

  • 080725_imgp5725.jpg
    080725_imgp5725.jpg
    99.1 KB · Visningar: 634
Ska nog testa moo.com - verkar snyggt och smidigt!
Någon som vet om det finns någon mo(o)tsvarighet till svensk leverantör (med liknande funktion och format)?
 
pysslar med ett par visitkortsutkast här...
skall fixa nytt domännamn också. är det töntvarning eller typ helt ok att heta ngt med ...pics.com på slutet ?

var nära på att "boka" ett domän men ryggade då jag inte ser många fotografer som avslutar sin domän med pics.com

tankar ?

MVH Niclas,
 
pysslar med ett par visitkortsutkast här...
skall fixa nytt domännamn också. är det töntvarning eller typ helt ok att heta ngt med ...pics.com på slutet ?

var nära på att "boka" ett domän men ryggade då jag inte ser många fotografer som avslutar sin domän med pics.com

tankar ?

MVH Niclas,


Skulle nog hellre ha nått som slutar med foto eller photo (beroende på om du vänder dig till en Svensk eller internationell marknad.


/Jocce
 
jo,, de bokstäverna jag hade tänkt i tillägg är omöjlig med photo, photography samt photographer.. får komma på ngt annat. annars så är det ju rättså internationell med "pics". Men jag själv upplever det lite som ett "slarvigt uttryck" av ngn anledning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.