Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa visitkortet som du delar ut till dom du fotograferar

Produkter
(logga in för att koppla)
Efter att ha kikat på tråden fick jag ändan ur äntligen och knåpade ihop ett kort inatt.
Klippt isär gamla kassa negativ, scannat i fyra delar (småbildsscanner), klippt och klistrat.
 

Bilagor

  • visitkort_trix_fs.jpg
    visitkort_trix_fs.jpg
    48.1 KB · Visningar: 1,516
Många snygga visitkort! Det här gjorde jag nyss, det var verkligen på tiden att få till ett som ser lite mer proffsigt ut...
 

Bilagor

  • visitkortshitgoodfoto.jpg
    visitkortshitgoodfoto.jpg
    47.6 KB · Visningar: 1,462
Många av visitkorten som visas tycker jag ser överarbetade ut. Tänk på vilken funktion visitkortet skall ha.

Det skall enkelt ge möjlighet att kontakta dig.

Ja... det skall bara det ...

Det skall inte innehålla bildutställningar ;)
Det finns andra forum du bättre använder för det.
 
MattiasL skrev:
Efter att ha kikat på tråden fick jag ändan ur äntligen och knåpade ihop ett kort inatt.
Klippt isär gamla kassa negativ, scannat i fyra delar (småbildsscanner), klippt och klistrat.

Snyggt! Har själv en idé om nåt liknande. Har scannat en del gamla negativ och tänkte göra nåt av det.
 
Arleklint skrev:
Det skall enkelt ge möjlighet att kontakta dig.

Ja... det skall bara det ...
Håller också med om att många kort ser överarbetade ut, men tycker inte att det nödvändigtvis bara ska innehålla kontaktinformation. Allt som en affärsidkare lämnar ifrån sig bör trots allt betraktas som säljdokument och jag tycker inte det är fel om också korten innehåller lite "sälj" (tror t.ex. inte det skulle skada om det stod "naturfotograf" eller någon annan hint om att man kunde köpa dina naturbilder på ditt kort).

Att korten visar bilder tycker jag kan vara lämpligare för en fotograf än att eventuell överarbetning blir en demonstration av kunskaper, eller i värsta fall endast en demonstration av "experimentlusta", inom grafisk formgivning.
 
Godsmack skrev:
Slängde ihop detta lite snabbt. Vad tror ni?
Gillar grönfärgen och typsnittet i ditt namn samt i bokstäverna PÅ samt placeringarna, men typsnittet i fotograf och kontaktuppgifter passar inte med det. Ordet fotograf ser ut att vara i olika storlekar och g:et är hemskt. Ett byte av typsnitt där så skulle kortet vara supersnyggt. Tycker jag..
 
MattiasL skrev:
Efter att ha kikat på tråden fick jag ändan ur äntligen och knåpade ihop ett kort inatt.
Klippt isär gamla kassa negativ, scannat i fyra delar (småbildsscanner), klippt och klistrat.

Om du plåtar mycket sv/v så är detta visitkort perfekt. :)
Snyggt gjort.
 
Photosession skrev:
Här kommer ett förslag som jag kan tänka mig för egen del...

Jättesnyggt Leif gillar det skarpt :) Alla har jättefina förslag eller som de använder .. snyfft jag får väl snart göra ett tapert försök med :)

Mattias Lundblad ditt visitkort var helcoolt, har du testat att trycka det?

Ha det bra alla!
 
Gör alla sina visitkort själva? Ingen som lämnat bort jobbet till en reklambyrå?

Funderar själv på det faktiskt. Då får de göra allt till mig. Hemsida, visitkort och trycksaker.

Visst det kostar men men..
 
lottawe skrev:
Gillar grönfärgen och typsnittet i ditt namn samt i bokstäverna PÅ samt placeringarna, men typsnittet i fotograf och kontaktuppgifter passar inte med det. Ordet fotograf ser ut att vara i olika storlekar och g:et är hemskt. Ett byte av typsnitt där så skulle kortet vara supersnyggt. Tycker jag..

Ja, visst är det en härlig grönfärg? =) Typsnittet i mitt namn och fotograf är samma, bara det att namnet är i fetstil. Eller du kanske menade namnet i den gröna rutan? Och alla bokstäver i fotograf är samma storlek. Fult g? Neee.. jag gillar teckensnittet skarpt! Kanske byter, om jag hittar nåt snyggt. Slängde som sagt ihop det där tvärt bara.

Men tack för tipsen! =)


Photosession skrev:
Ett tips till dig är att låta den färgade plattan vara utfallande. Rent estetiskt snyggare. En annan font skulle också kunna göra mycket för ditt kort.

För övrigt snyggt.

Utfallande? Ursäkta, men jag förstår inte.. =P
Jaa, smaken är som baken. Jag gillar som sagt den där fonten. Tack så mkt =)
 
"Många av visitkorten som visas tycker jag ser överarbetade ut. Tänk på vilken funktion visitkortet skall ha.

Det skall enkelt ge möjlighet att kontakta dig.

Ja... det skall bara det ...

Det skall inte innehålla bildutställningar ;)
Det finns andra forum du bättre använder för det"

Ok Janne.. men din typ av ironi går inte hem hos mig.
Jag själv skulle aldrig anlita en fotograf som när han drar fram sitt visitkort redan visat hur mycket kreativ förmåga han har.. dvs, noll.
 
Arleklint skrev:
Många av visitkorten som visas tycker jag ser överarbetade ut. Tänk på vilken funktion visitkortet skall ha.

Det skall enkelt ge möjlighet att kontakta dig.

Ja... det skall bara det ...

Det skall inte innehålla bildutställningar ;)
Det finns andra forum du bättre använder för det.

Ok Janne.. men din ironi går inte hem hos mig..

Jag själv skulle ju aldrig anlita en fotograf som uppenbarligen inte har någon kreativ förmåga överhuvudtaget... ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.