Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa dina konstnärliga naturbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
gujo skrev:
Tycker ni att detta funkar som nature art?

Jag gillar denna bild och tycker den funkar. Min spontana reaktion på bilden var att titulera den : Med naturen som canvas.
Gunnlaug skrev *Konst uppstår när förväntningarna möts av ett oväntat fyrverkeri*
och jag fick den känslan.
 
Naturens förmåga att bryta ner är en konst bara i sig själv så jag finner en bild på processen befogad i denna tråd. Cykeln finns på en plats där man definitivt inte förväntar sig att hitta en cykel. Den är fint inlemmad i grönskan och jag brukar sitta på några stenar bredvid och fundera över hur den kommit dit.
 

Bilagor

  • nedbruten-cykel.jpg
    nedbruten-cykel.jpg
    58.1 KB · Visningar: 819
Graal skrev:

Här kommer ett bidrag. Om det lever upp till epitetet "konst" får andra avgöra.

Jag skulle absolut definiera det som konst. Bra hantverk, intressant bild, formspråket, kontexten.
Dessutom hemmahörande i en fotografisk genre som klassats som konst.

Inget är en konkret avbildning, även om många tycker skarpa bilder är det, vart någonstans ser det ut exakt som här? Detta är ju en bild av något annat som du skapat.
 
Midhrafn skrev:
Cykeln finns på en plats där man definitivt inte förväntar sig att hitta en cykel. Den är fint inlemmad i grönskan och jag brukar sitta på några stenar bredvid och fundera över hur den kommit dit.
Det finns gott om cyklar i naturen så jag bidrar med en jag också. Värre exempel ändå hittade jag i blåbärsriset i somras (men då var kameran hemma.) Då stack bara lite av styret upp över marken men under mossan rotade barnen fram resten också.
 

Bilagor

  • attachment.jpeg
    attachment.jpeg
    44.3 KB · Visningar: 772
Smycken i vår natur

kimchi skrev:
Mitt bidrag...

Snyggt, Sonja!
Jag har verkligen ansträngt mig idag också. vi har varit ute på Tjörn med Stigfjorden som blickfång. Litet is, strålande sol och härlig luft!
 

Bilagor

  • röda-huset-fs.jpg
    röda-huset-fs.jpg
    17.8 KB · Visningar: 770
Sabud skrev:
Är det här konst eller bara konstigt?

Naturfotografi, är det nog inte iaf.
Däremot skulle det väl kunnas klassas som post-modernt fotografi, beroende på vilket sammanhang det sätts i, men
är du osäker på vad du vill säga med bilden själv,
så är det nog inte så.
 
Re: Smycken i vår natur

sture skrev:
Snyggt, Sonja!
Jag har verkligen ansträngt mig idag också. vi har varit ute på Tjörn med Stigfjorden som blickfång. Litet is, strålande sol och härlig luft!
Tack ska du ha Sture. Det är riktigt spännande med alla kristaller som glittrar överallt.
Men vad är det du fotat, eller snarare vad är det som reflekteras?
 
Rotade i gamla filer jag aldrig tagit vara på och hittade en jag tycker är konstig, inte någon höjdarkonst alltså, utan just bara konstig:)

Ser ni ansiktena? den är obehandlad förutom nivåer och en liten beskärning. Naturliga ansikten alltså..
 

Bilagor

  • 400.jpg
    400.jpg
    43.8 KB · Visningar: 749

Bilagor

  • gubben-i-bäcken2.jpg
    gubben-i-bäcken2.jpg
    38.8 KB · Visningar: 725
Re: Re: Smycken i vår natur

kimchi skrev:
Tack ska du ha Sture. Det är riktigt spännande med alla kristaller som glittrar överallt.
Men vad är det du fotat, eller snarare vad är det som reflekteras?

Sonja, det är små gröna grenar som är inkapslade i isen.

Plussar på med några till från gårdagens utflykt,
 

Bilagor

  • toröd-isform-fs.jpg
    toröd-isform-fs.jpg
    33.5 KB · Visningar: 706
Konst

är att kunna ta en paus i julstress. Ta med sig sitt verktyg och dra ut i naturen, komponera, njuta och ladda batterierna. Minus 7 grader, sol och vindstilla, endast knölsvanarnas tjatter störde friden. Glögg på Er, fotofriends!
 

Bilagor

  • glöggpaus-jpg-fs.jpg
    glöggpaus-jpg-fs.jpg
    31.9 KB · Visningar: 702
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.