Annons

Visa din väska!

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
På flickr finns en grupp där man visar bilder av sina väskor och dess innehåll. Jag tror inte det är någon poäng med en sådan grupp här, men en forumtråd kanske kan funka :)

Jag börjar med en bild av min väska från förra året. Jag släpar på rätt mycket skrot som inte har med foto att göra :)

billingham Hadley Small with contents_2011-06-20.jpg

Större bild finns här om ni vill grotta i detaljer.
 
Så här ser det ut i min, ibland åker en dator+nätdel med samt något extra klädesplagg.
 

Bilagor

  • 20121214_010414.jpg
    20121214_010414.jpg
    24.9 KB · Visningar: 1,881
Nu är inte själva väskan med men detta är i den iaf. I en "Olympus PEN" originalväska blå med vita ränder. Något mindre än min toalettväska.
 

Bilagor

  • Olympus OM-D Jämförelse - Min utrustning.jpg
    Olympus OM-D Jämförelse - Min utrustning.jpg
    14.7 KB · Visningar: 1,651
Väcker liv i denna tråd. Tycker den har potential att bli rolig.

Har äntligen börjat "landa" i ett vettigt knata-runt-kit. Så här ser det ut:

yjy6uhuq.jpg

ehyvehyv.jpg


Själva väskan först. Billingham Hadley Small, svart och fin :)

ejuga2u8.jpg

Sorterat per fack i väskan.

Utanför utrustningsinsatsen:
Lumiquest Softbox III
Visible Dust sensorrengöring

I utrustningsinsatsen:
Sony E 4/10-18mm OSS
Sony E 1,8/35mm OSS
Canon FD 2,8/100mm S.S.C
Sony NEX-6
Nikon SB-600, 1/1 CTO, 1/4 CTO, 1/2 Plusgreen
Cactus V5 blixttrigger
Mikrofiberduk

Vänster framficka:
Batterier
Bilnyckel
Plånbok
Sony stereomick

Höger framficka:
Blåsrengöring
Cactus blixttrigger
Filterpåse

Mer än så här bär jag aldrig runt till vardags. Oftast slänger jag ut 100:an och 35:an och går runt med bara 10-18 och en Sony E 1,8/50mm OSS.

Väskan är jag nöjd med än så länge. Gillar att den har stapel-inserts så man kan ställa två objektiv ovanpå varandra vid behov.

Vill jag inte dra på en massa grejor slänger jag ned kameran med 16-50 pannkakszoomen eller 35:an i en annan väska.

Kom igen nu. Show me what you got! ;-)
 
Senast ändrad:
Billingham Hadley Pro

Så här ser min ut.
D800 med Nikkor 35/1,4 samt monterat RRS L-grepp, Zoom H4n och SB-910 + batterier och annat smått i småfacken.
Jag har fått en del frågor angående platsen i väskan. Hittills har jag provat väskan med 24-120/4 vrII, 24/1,4, 35/1,4 och 85/1,4 och det är inga som helst problem med plats.
 

Bilagor

  • DSC_0113_FS.jpg
    DSC_0113_FS.jpg
    186 KB · Visningar: 1,392
Bra initiativ att väcka liv i denna tråd (hade faktiskt helt glömt bort den). Här är det ju läge för tonvis med tips och tricks för problemet "hur fan får jag med mig alla mina fotosaker på ett bekvämt och strukturerat sätt".

Återkommer med mina lösningar.
 
Grymt! :-D

Följer det med samma typ av smarta horisontella avdelare till facken med Pro som till Small?

Det följer med två långa avdelare för vertikal montering och två små avdelare för horisontell montering, dessa små avdelare har kardborrefäste på ena sidan.
Jag bifogar en bild till där jag har monterat de små avdelarna på sidan om de stora för att minska spelet i sidled. 35/1,4 monterad.
 

Bilagor

  • DSC_0111_Full_FS.jpg
    DSC_0111_Full_FS.jpg
    155.6 KB · Visningar: 1,042
Det följer med två långa avdelare för vertikal montering och två små avdelare för horisontell montering, dessa små avdelare har kardborrefäste på ena sidan.
Jag bifogar en bild till där jag har monterat de små avdelarna på sidan om de stora för att minska spelet i sidled. 35/1,4 monterad.

Exakt samma som med Hadley Small då. Fast numret större :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.