Annons

Visa din väska!

Produkter
(logga in för att koppla)
Domke

...............
 

Bilagor

  • Domke - Tom - Stängd - 800px.jpg
    Domke - Tom - Stängd - 800px.jpg
    316 KB · Visningar: 165
  • Domke - Tom - Öppen - Insats - 800px.jpg
    Domke - Tom - Öppen - Insats - 800px.jpg
    330.6 KB · Visningar: 180
  • Domke - Insats - Fylld - 800px.jpg
    Domke - Insats - Fylld - 800px.jpg
    420.1 KB · Visningar: 154
  • Domke - Insats - Wrap - Fylld - 800px.jpg
    Domke - Insats - Wrap - Fylld - 800px.jpg
    382.4 KB · Visningar: 150
  • Domke - Öppen - Fylld - Insats - Wrap - 800px.jpg
    Domke - Öppen - Fylld - Insats - Wrap - 800px.jpg
    361.8 KB · Visningar: 185
Domke forts.

Inte riktigt allt, min analoga får stanna vanligtvis stanna hemma och i det tomma hålet ska den 24-105a vara som jag fotar med. Men den rymmer mycket denna min motsvarighet till kvinnornas Versace, Christian Dior och allt vad det heter.... ;-)
 

Bilagor

  • Photo Gear - 800px.jpg
    Photo Gear - 800px.jpg
    485.8 KB · Visningar: 159
  • Domke - Stängd - Fylld - Insats - Wrap - 800px.jpg
    Domke - Stängd - Fylld - Insats - Wrap - 800px.jpg
    373.7 KB · Visningar: 170
Lånar denna tråd för en fråga gällande Billingham Hadley Small..

Flyger Ryanair nästa månad där flygbolaget nu tillåter att ytterligare en väska med måtten 35*20*20 medtas på flygplanet. En sökning på Google informerar mig om att Hadley Small har måtten 29*12*21 (vilket förvisso är 1 cm över på ena sidan, men låt oss utgå ifrån att Ryanair bortser från detta), vilket borde passa bra för min M4/3-utrustning.

Någon som har erfarenhet av denna väska? Eller av att flyga med Ryanair med kameran i "handväskan"? All info vore nyttigt.. Är nämligen på jakt efter en lämplig väska som även ser stilig ut.

Tacksam för svar!

Mvh Thomas
 
Min "lilla" kameraväska. Egenhändigt tillverkad av en gammal midjeväska.
Innehåll:
* Nikon1 J3
* FT1-adapter med ett Manfroto 200PL snabbfäste
* Extra batteri EN-EL20
* Tre filter (CPL, Gradual ND och +4 närbildslins)
 

Bilagor

  • IMAG0011.jpg
    IMAG0011.jpg
    50.1 KB · Visningar: 137
Lånar denna tråd för en fråga gällande Billingham Hadley Small..



Flyger Ryanair nästa månad där flygbolaget nu tillåter att ytterligare en väska med måtten 35*20*20 medtas på flygplanet. En sökning på Google informerar mig om att Hadley Small har måtten 29*12*21 (vilket förvisso är 1 cm över på ena sidan, men låt oss utgå ifrån att Ryanair bortser från detta), vilket borde passa bra för min M4/3-utrustning.



Någon som har erfarenhet av denna väska? Eller av att flyga med Ryanair med kameran i "handväskan"? All info vore nyttigt.. Är nämligen på jakt efter en lämplig väska som även ser stilig ut.



Tacksam för svar!



Mvh Thomas


Ryan har en ställning som du måste få ner väskan i.
Vet inte om den har någon marginal, är väskan hård så den inte ger sig något alls kan det bli problem.
Chansa inte, de kollar hårdare på vägen hem.
 
En Hadley Small går definitivt att klämma ihop lite, så det ska nog inte vara några problem så länge den inte är överfyllld :)
 
Bilden visar storleken på mallen som handväskan måste få plats i. Hadley Small går alltså in både på bredden (6cm tillgodo) och djupet (8 cm tillgodo) men överstiger 1 cm på höjden.
 

Bilagor

  • oc8n-2.jpg
    oc8n-2.jpg
    176.5 KB · Visningar: 381
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.