Annons

Vill lära mig photoshop till avancerad nivå.

Produkter
(logga in för att koppla)

Flugpappret

Aktiv medlem
Hej!

Nu är det såhär att jag i somras köpte en systemkamera(Nikon D50), men jag har bara ett problem jag suget stort på photoshop. Men det vill jag inte göra, jag vill vara lika bra som "proffsen"(dvs att ajg ska kunna photoshop ganska bra och veta vad man använder alla saker till och hur.).

Jag vet att det finns 100000-tals guider eller turtual eller vad det heter.

Men jag vill ha en mer ingåend videoguide som kanske varar några timmar osv där man får lära sig allt grundläggande så man sen kan göra fler och mer avancerade saker.

/Mvh Flugan
 
Tror du har orimliga förhoppningar, dessto mer man lär sig photoshop, dessto mer förstår man hur ogripbart det är. Fast inte för att skrämma dig, även om du har lång våg till att lära dig allt så kan man enkelt lära sig att göra en herrans massa!

www.moderskeppet.se har utmärkta videoguider på DVD, varav grundkursen (vad knappar betyder och allmänt ps-tänk) är gratis som torrent-nedladdning) eller en symbolisk summa om du vill ha en tryckt dvd. Även deras andra DVD-guider är bra. På hemsidan finns ett par bra video-instruktioner på hur du kan göra olika häfdtiga effekter. Rekomenderas.

På engelska kan jag rekomendera serien 'total training' som finns för t.ex. photoshop for digital photographers e.d.

Lycka till!
 
Jag överdrev när jag skrev att jag trodde att jag kunde bli en avancerad photoshoppare efter några timmar.. Men jag vill ära mig det mest grundläggande dvs klippa å klistra och allt vad det heter.. Vad och när man använder de olkia filtren och så..

Tack för svaren.

/Mvh Flugan
 
Själv lär jag mej fortfarande nya saker i photoshop även fast jag jobbat med programmet 8 timmar om dagen i snart fyra år... Ett stort program med andra ord, men inte svårt att lära sej.


/petter
 
Angående filter.. Testa att ändra en bild till 16-bit (Bild > Läge > 16-bit) och kolla i filtermenyn. De flesta filter funkar inte i 16-bit. De filter som är kvar är de som är användbara, resten är bara äckliga, fula effekter som ingen gillar! Så de kan du skita i. ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.