ANNONS
Annons

vill lära mej manuella inst.

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
jag blir inte riktigt nöjd med en del bilder jag tar på auto, så jag vill fixa allt själv direkt i kameran.men har inte en aning om hur det ska gå till eller så.
jag är nybörjare inom foto och vet inte så mycket om alla inställningar som finnns i kameran.så nu vänder jag mej till er och hoppas på att någon kan vara snäll och hjälpa mej.
jag vill veta vad jag håller på med när jag ser ett motiv, typ veta att jag ska ställa in kameran si eller så för att uppnå det resultatet...förstår ni mej?
har en nikon d3000..

mvh

Senast ändrad:
Sök här på forumet så ser Du att många andra redan undrat samma sak.
Det finns många nybörjarsajter att kika på.

/Peter

Näst längst upp i det här forumet (Fototeknik), precis ovanför denna tråd, ligger det en klistrad tråd med titeln: Viktigt: Nybörjare: The Basics of Photography [länksamlingstråd], som jag startade för en tid sedan. I den tråden finns allt du behöver :)

Webben i alla ära, men en kväll i soffan tillsammans med sin kamera, handboken och en fotobok är inte att förakta! Fotteknikböcker finns på närmaste bibliotek!

Per.

PS. Det behöver inte står "digital" i titeln, ljuslagarna är desamma nu som förr. Det finns bara ISO, tid, brännvidd och bländare att ta hänsyn til, då som nu. DS

Webben i alla ära, men en kväll i soffan tillsammans med sin kamera, handboken och en fotobok är inte att förakta! Fotteknikböcker finns på närmaste bibliotek!

Per.

PS. Det behöver inte står "digital" i titeln, ljuslagarna är desamma nu som förr. Det finns bara ISO, tid, brännvidd och bländare att ta hänsyn til, då som nu. DS

Håller med!