Maverick
Aktiv medlem
Om bilden nu väcker kännslor som äcker, avsky och vad mer som sagt så måste väl bilder vara lysande? Om den är tänkt att användas i traffic-sammanhang. Bilder handlar, för mig, om att skapa kännslor till ett sammanhang bl a. Det kunde liksom lika gärna vara en bild på spenat blandat med filmjölk. Bilden uppgift är inte att objektivt beskriva en typisk situation i det ämne man avhandlar utan att komplettera med en kännsla.
Jag tycker inte att det råder några tvivel om att bilden avhandlar sex i en negativ form, det är solklart. Om man sedan seglar iväg och tänker på om det våldtäkt eller trafficing är inte särskilt intressant. För många är skillnaden dessutom inte så stor.
Bilder måste dessutom inte vara nyskapande. I så fall skulle de flesta bröllopsfotografer vara helt värdelösa.
Mvh
Maverick
Jag tycker inte att det råder några tvivel om att bilden avhandlar sex i en negativ form, det är solklart. Om man sedan seglar iväg och tänker på om det våldtäkt eller trafficing är inte särskilt intressant. För många är skillnaden dessutom inte så stor.
Bilder måste dessutom inte vara nyskapande. I så fall skulle de flesta bröllopsfotografer vara helt värdelösa.
Mvh
Maverick