Jag har många intressen och flera gånger haft dessa som jobb, som bla datorer, DJ. Tyvärr så hämmar det ofta kreativiteten, även som DJ på klubbar fick jag sällan utlopp för det man ville spela plus att jag i fick så mycket jobb att jag ibland inte ville se en skiva eller lyssna på musik men var ändå tvungen. Vill inte att mitt fotograferande ska bli så, vill hålla det "oskyldigt".
Fotar iofs en del via jobb och ibland för klubbarna jag har spelat för men jag kommer att hålla det där, för då är det fortfarande kul + att jag får in lite extra pengar till utrustning.
Det är mycket roligare att ta dom bilder man vill än att hela tiden behöva tänka på ekonomiska konsekvenser och därför hålla sig mainstream.
Så jag måste hålla med Christel. Men det är klart hade man varit så känd så allting man gjorde sålde oavsett om folk tycker det är bra eller dåligt så hade det varit kul, men hur många kan säga det. Oftast måste man ju vara död för att tjäna pengar på sin konst
Sedan är jag nog för prylgalen för att leva på en taskig lön som räcker till mat, film och bensin tills nästa bild säljer.
Då jobbar jag hellre på ett bra betalt jobb så jag har råd att välja min hobby och föremål för mitt objektiv
Men ibland så drömmer man ju... Det är ju kul att drömma