Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket webb hotell är snabbast och vart..

Produkter
(logga in för att koppla)
Akta er för one.com. De kan stänga ner sidor helt utan förvarning och utan att man fattar varför. Mycket otrevlig support. I avtalet hävdar de att man ej får ha "filer liggande för download" vilket gör att de alltid har rätt att när som helst stänge ner sidor.

Välj andra hotell!
 
Fredrik Jutfelt skrev:
Akta er för one.com. De kan stänga ner sidor helt utan förvarning och utan att man fattar varför. Mycket otrevlig support. I avtalet hävdar de att man ej får ha "filer liggande för download" vilket gör att de alltid har rätt att när som helst stänge ner sidor.

Välj andra hotell!
Ja om man vill ha en downloadsida där folk kan tanka filmer eller andra stora filer så ska man nog välja ett annat hotell.
Annars ser jag inga problem för vanliga användare som vill ha en liten enkel sida med fotoalbum eller liknande. Förutom att den blir lite seg ibland på kvällarna, men framförallt dagtid har min sida alltid flytit på riktigt snabbt.

Trevlig support minst sagt, de gånger jag pratat med dom.
 
Re: Re: Re: Re: One.com

fredriklindstrom skrev:
Det ar formodligen tva olika servrar. Men det borde ju inte vara sa svart att fa ordning pa det hela.

Tror nog de har rätt många fler än två olika servrar till och med :p. De har säkerligen en prioriterad server för deras egen hemsida, och kanske för prioriterade kunder. Eller om de helt enkelt har one.com i en helt annan hall. Orkar inte kolla upp adresserna ;)

Det går säkerligen att lösa det, men det är säkerligen inte gratis. Och det är väl det som är grejen med one.com, billiga hemsidor. Vill man ha en bra och snabb server till sin sida så får man nog betala därefter.
Finns ju många hotell som ligger nära one.com's prisklass men har lite snabbare åtkomst.
 
Angående one.com

Ni som använder one.com.. Glöm INTE att ändra era adressuppgifter när ni flyttar eller byter e-post. Jag hade en sjuj*vla tur idag tack vare en snäll medmänniska som hade sett ett brev (från Intrum Justitia) till mig, skickat till min 4år gamla adress. Eftersom jag bytt e-post adress så har jag inte fått någon information om att jag var tvungen att betala. Jag visste alltså inte ens om att dom ville ha pengar, tack vare en oerhörd tur slapp jag nu att ärendet gick vidare till fogden.. Och det hade det gjort utan att jag ens hade haft en aning om det!!!

För övrigt kan jag säga att deras support suger..Jag har ställt frågor till dom tidigare och trots att dom lovar att svara inom 24timmar så gjorde dom inte det. Att inte kunna kontakta dom via telefon är verkligen inte bra heller.
 
Re: Angående one.com

Merlin skrev:
Ni som använder one.com.. Glöm INTE att ändra era adressuppgifter när ni flyttar eller byter e-post. Jag hade en sjuj*vla tur idag tack vare en snäll medmänniska som hade sett ett brev (från Intrum Justitia) till mig, skickat till min 4år gamla adress. Eftersom jag bytt e-post adress så har jag inte fått någon information om att jag var tvungen att betala. Jag visste alltså inte ens om att dom ville ha pengar, tack vare en oerhörd tur slapp jag nu att ärendet gick vidare till fogden.. Och det hade det gjort utan att jag ens hade haft en aning om det!!!

För övrigt kan jag säga att deras support suger..Jag har ställt frågor till dom tidigare och trots att dom lovar att svara inom 24timmar så gjorde dom inte det. Att inte kunna kontakta dom via telefon är verkligen inte bra heller.

Oj du har ingått ett avtal och nu blir du förvånad att dom vill ha betalt.
Jag har haft one i ca 4 år och inte haft några problem.
Jörgen
 
Tyvärr har jag liknande erfarenheter av Surftown.
Har fått en site avstängd utan förvarning pga. hack attack och sen väldigt svagt support för att fixa till det.

Dom svarar knappt på frågor, svarar undfallande och inte på det man frågar efter mm.

Deras support suger fett...

Men dom e ju billiga, så därför ligger mina 5 siter jag lagt upp kvar.

Har även en på One.com, som jag upplever fungerar bättre och med bättre support...
 
Re: Angående one.com

Merlin skrev:

För övrigt kan jag säga att deras support suger..Jag har ställt frågor till dom tidigare och trots att dom lovar att svara inom 24timmar så gjorde dom inte det. Att inte kunna kontakta dom via telefon är verkligen inte bra heller.

Min erfarenhet är precis den motsatta. Har varit i kontakt med deras support vid tre tillfällen och fått svar väldigt snabbt. Men visst vore det bekvämt med möjligheten att ringa till dem, även om jag misstänker att risken för omfattande telefonköer skulle vara markant.
 
Re: Re: Angående one.com

Bossebarrskog skrev:
Oj du har ingått ett avtal och nu blir du förvånad att dom vill ha betalt.
Varför skulle jag bli det? Sen undrar man varför Intrum inte har koll på vart dom skickar kravbreven. Jag menar dom måste väl ändå ge mig en rimlig chans att betala in pengarna.

lastrand skrev:Min erfarenhet är precis den motsatta. Har varit i kontakt med deras support vid tre tillfällen och fått svar väldigt snabbt. Men visst vore det bekvämt med möjligheten att ringa till dem, även om jag misstänker att risken för omfattande telefonköer skulle vara markant.
Ok, jag har frågat dom vid två tillfällen om en sak utan svar. Och då påtalade jag dessutom att dom faktiskt lovar att återkomma inom 24tim. Jag menar dom kan ju åtminstone skriva att dom inte kan svara på frågan eller nåt då.

Lite OT, men jag testade precis att skicka ett mail till min gamla adress och precis som jag trodde så får man direkt ett svar att det inte gick att skicka till den adressen. Borde man inte reagerat på det hos B-ONE?
 
Har domäner på flertalet serverhotel.
Har aldrig haft problem med One.com
Stabilast är definitivt Oderland som ocskå är mycket flexibelt.
 
www.scorpionshops.com har funkat bra för mig i flera år, jag har flera domännamn registrerade där.

Trevligt att kunna logga in med ssh och inte vara begränsad till ftp när man vill fixa till en fil.
 
Surftown renamar filer också om de blir för poppis.

Roine

Fredrik Jutfelt skrev:
Akta er för one.com. De kan stänga ner sidor helt utan förvarning och utan att man fattar varför. Mycket otrevlig support. I avtalet hävdar de att man ej får ha "filer liggande för download" vilket gör att de alltid har rätt att när som helst stänge ner sidor.

Välj andra hotell!
 
Re: Re: Re: Angående one.com

Intrum fakturerar väl .SE adressen, inte webhotellet. Du bör ju få 2 räkningar.

Roine

Merlin skrev:
Varför skulle jag bli det? Sen undrar man varför Intrum inte har koll på vart dom skickar kravbreven. Jag menar dom måste väl ändå ge mig en rimlig chans att betala in pengarna.


Ok, jag har frågat dom vid två tillfällen om en sak utan svar. Och då påtalade jag dessutom att dom faktiskt lovar att återkomma inom 24tim. Jag menar dom kan ju åtminstone skriva att dom inte kan svara på frågan eller nåt då.

Lite OT, men jag testade precis att skicka ett mail till min gamla adress och precis som jag trodde så får man direkt ett svar att det inte gick att skicka till den adressen. Borde man inte reagerat på det hos B-ONE?
 
Jo, smidigast är ju att sätta upp ett gmail-konto och kryssa i "Reply from the same address the message was sent to".
 
kpt skrev:
www.scorpionshops.com har funkat bra för mig i flera år, jag har flera domännamn registrerade där.


Är oxå nöjd användare av scorpionshops. När jag klagade på webmail-uebimiau, fick jag tips om att prova .scorpiondata.com/roundcube istället, ngt färre funktioner men mycket rappare.

För att ha mer än ett ägg i korgen, har jag även använt proinet.se, MEN dom har haft täta problem! Väldigt snabbt då det funkar, men de har just drabbats av sin 2dra stora hacker-utslagning och då har kundhanteringen varit katastrofal, så jag söker nu en annan backup...
 
sinduda skrev:
Är oxå nöjd användare av scorpionshops. När jag klagade på webmail-uebimiau, fick jag tips om att prova .scorpiondata.com/roundcube istället, ngt färre funktioner men mycket rappare.

aha. Det ska jag tipsa den som har mailen där om. tack.
 
Re: Re: Re: Re: Angående one.com

roinek skrev:
Intrum fakturerar väl .SE adressen, inte webhotellet. Du bör ju få 2 räkningar.

Roine
Hade de inte fått något svar från mig så hade de i ett senare skede kontrollerat via skattemyndigheten min nuvarande adress. Så det hade inte hänt något.

Splanky skrev:
Har domäner på flertalet serverhotel.
Har aldrig haft problem med One.com
Stabilast är definitivt Oderland som ocskå är mycket flexibelt.
Nej så länge man inte har problem så är ju allt ok. Jag har inte heller haft problem med något rent tekniskt, även om jag bara har lagt upp lite bilder och text på sidan. Men supporten är inget vidare. Bla för att man inte kan kontakta dem via telefon. I det här läget när man fått ett kravbrev hade det känts bra att kunna göra det. Sen mailade jag och begärde bla ett nytt lösenord och att jag i fortsättningen vill ha fakturor genom vanlig post + lite andra frågor om det som just inträffat. Fick ett kort svar, som jag inte blir så mycket klokare på(är det svenskar som svarar eller danskar? Märkliga ordval och ordföljd.). Dessutom inget nytt lösenord eller en bekräftelse på att jag ska få fakturorna genom post. Ok hur ska jag då kunna ändra min adress om jag inte kan komma in i kontrollpanelen? Och som avslutning bara "Bästa hälsningar/Best Regards one.com". Inget namn ingenting..

Det finns ett ord för detta.. Kasst. Men som det brukar heta, man får vad man betalar för.

edit: Det står faktiskt, ser jag nu, ett namn längst upp i ämnesraden på det svar jag fick.
 
Senast ändrad:
För 12 kr i månaden kan de offra ungefär 30 svensktalande supportsekunder per kund och månad. Dvs till det priset är det helt orimligt att ha en telefonsupport. Då får man välja webhotell som erbjuder sånt, t.ex. FS-data vars konton dock kostar det 20-dubbla och uppåt. Det som kostar är antagligen supporten.

Själv har jag använt ones chattsupport några enstaka gånger (fick inte script att funka). De löste problemen omedelbart.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.