Annons

Vilket webb hotell är snabbast och vart..

Produkter
(logga in för att koppla)

eosd60

Aktiv medlem
Hej allihopa!
jag håller på att söka någon som är duktig på flash för att bygga min ny hemsida, har fått många napp på flashkit.com, men alla är jenkare och det känns sisådär,,, man vill ju gärna ha någon nära så man kan bolla ideer. någon som vet vart man kan hitta flashkunniga i sverige???

Jag undrar också om någon vet ett snabbt webbhotell?

mvh

lars lindqvist
 
Hej,
Flach kunniga kan jag tyvärr inte hjälpa dig med..
Webhotell däremot kan jag vamr rekomendera one.com

Jättebilligt och mycket möjligheter med PHP, SQL och mycket annat godis.

Testa..
Jag kör det :)
www.speedpix.se
 
ett tips: Bygger du din sida i flash så kommer väldigt många "vända i dörren". Det är många som är rent av aggresivt negativt inställda till flash. Bara så du vet.
 
one.com kan vara lite segt ibland men man får väldigt mycket utrymme.

Jag använder space2u.com. Lite dyrare men väldigt driftsäkert.
 
one.com

Jag använde one.com för tre olika webbplatser under cirka fyra års tid. Jag upplevde aldrig några problem vare sig med oannonserad neretid eller annat. De ger mycket utrymme till ett lågt pris. Det som gjorde att jag bytte till ett annat webbhotell var att jag behövde några funktioner som de inte erbjöd i sina paket, t.ex. Apache Rewrite och tillgång till foldrar utanför den publicerade webbfoldern. När jag väl bestämde mig för att byta var det inte heller några som helst problem att säga upp abonnemanget eller begära transfer av domännamnet. Bara man läser igenom avtal som man skriver under innan man undertecknar, och sedan följer de villkor som man har godkänt så undviker man nog en hel del problem (söker man på one.com eller b-one som de hette så hittar man folk som haft problem, men jag har fått känslan av att de kanske inte hade förstått vilka villkor de hade godkänt).
 
Walle skrev:
ett tips: Bygger du din sida i flash så kommer väldigt många "vända i dörren". Det är många som är rent av aggresivt negativt inställda till flash. Bara så du vet.
Instämmer. Varför göra det flashigare än det behöver vara? Har man bra bilder är det bättre med en så ren och enkel sida som möjligt. Det uppskattas nog av de flesta seriösa besökare som vill se just dina bilder och inget annat.
 
Bananafroggyboy skrev:
Har hört en hel del dåliga rykten om one.com.
Jo, jag med, men dom fick väldigt bra resultat i idg's stora webhotelltest 2007. Nästan högst uptime/tillgänglighet av alla, bra kontrollpanel, mycket mycket billiga, bra chattsupport som alltid är tillgänglig, mycket utrymme på kontot, osv osv.

Hostar min sida hos dom och jag tycker det funkar bra. Kan va lite segt ibland på kvällarna, ibland väldigt segt, men tycker ändå det duger för mina behov. En bra sak, som kanske många andra har också jag vet inte, är att det är mycket enkelt att skapa virtuella subdomäner. Det är bara att skapa en mapp i ditt konto så får du katalognamnet som subdomän.
Dock tror jag inte dom erbjuder några riktiga subdomäner som man kan styra om till andra servrar, men jag är osäker.
 
det gör surftown också, de döper om de sidor som genererar den ökade trafiken, de döpte om de pdf:er jag gjorde som många här har laddat ner.

annars funkar surftown o b-one bra för mig, har två sidor på var o en av dessa.

surftoen klarar bla att man inte har mailen där utan på annat håll, har mer koll på dns recordet där.

Roine

FILM) (ulltand skrev:
Men, deras "fri trafik" är _inte_ fri trafik.
Anser dom att det blir för mycket stänger dom abrupt ner sidan.
 
Hej...
Jag använder fn Imagedesk, det funkar kanon!
Men det kostar en slant.

Innan det så var jag på gång att använda http://www.servage.net/

Grymt mycket plats..360GB!

Som sagt, jag har inte provat dom, men dom verkar bra till ett rimligt pris.

-Jens
 
FILM) (ulltand skrev:
Men, deras "fri trafik" är _inte_ fri trafik.
Anser dom att det blir för mycket stänger dom abrupt ner sidan.
Vad jag hörde från deras support så kan dom tillåta extremt mycket trafik. Siffran som nämndes på deras största kund var så stor att jag knappt trodde den var sann.
Det som det handlar om, enligt dom, är om sidan används normalt eller om det är en downloadsida som man skyfflar upp stora filer på som folk tankar. Eller om man kör väldigt hårda/idiotiska script som lastar servrarna onödigt hårt. DÅ kan man bli avstängd.

Vid normalt användande, om man råkar komma upp i några GB/månad, tror jag inte alls det är någon fara.
 
FILM) (ulltand skrev:
Det är inte bara trafik som avses, även datorkapacitet (om du användar databas etc)
Jo jag skrev ju det också. Dom ogillar om man har mycket hårda scrips som körs tex.
Skulle nog dock inte vilja ha någon sån sida hos dom som kräver mycket datorkraft då dom ibland känns lite överbelastade framåt kvällen. Verkar inte vara några bandbreddsproblem utan mer datorkraft.

Har själv enklast tänkbara html-sida dock och då klarar man sig nog bättre.
 
One.com

Kan tyvärr inte rekommendera att placera hemsidan på one.com. Jag har min egen hemsida på one.com, har haft den där ca 1,5 år. Till en början var jag ganska nöjd. Det var inte den snabbaste servern jag använt, men den gick ganska ok. Det senaste halvåret har det dock varit fruktansvärt segt. Ibland kan det ta över en minut att ladda min hemsida. One.com ger dock generöst med utrymme, det är ytterst sällan nere och det är en ganska bra kontrollpanel. Med tanke på det låga priset så är det kanske hyffsat. Själv tänker jag dock byta hotell när mitt abbonnemang löper ut.

Till företaget kör vi space2u, de kan jag verkligen rekommendera! Har aldrig upplevt att det går långsamt, har inte heller varit med om någon downtime. När vi pekade om domänen så var jag i kontakt med supporten vid ett antal tillfällen. Det var aldrig något fel från deras sida, men de var väldigt villiga att hjälpa till. Raka och snabba besked, problemen löstes på nolltid.

Vill ni jämföra lite hastigheter kan ni surfa in på mina siter.

Hemsida, one.com - http://www.y0da.se
Företaget, space2u - http://www.noral.se
Mitt galleri kör jag på en liten halvprivat 20mbit server, http://gallery.y0da.se
 
Re: One.com

y0da skrev:
Kan tyvärr inte rekommendera att placera hemsidan på one.com. Jag har min egen hemsida på one.com, har haft den där ca 1,5 år. Till en början var jag ganska nöjd. Det var inte den snabbaste servern jag använt, men den gick ganska ok. Det senaste halvåret har det dock varit fruktansvärt segt. Ibland kan det ta över en minut att ladda min hemsida. One.com ger dock generöst med utrymme, det är ytterst sällan nere och det är en ganska bra kontrollpanel. Med tanke på det låga priset så är det kanske hyffsat. Själv tänker jag dock byta hotell när mitt abbonnemang löper ut.

Till företaget kör vi space2u, de kan jag verkligen rekommendera! Har aldrig upplevt att det går långsamt, har inte heller varit med om någon downtime. När vi pekade om domänen så var jag i kontakt med supporten vid ett antal tillfällen. Det var aldrig något fel från deras sida, men de var väldigt villiga att hjälpa till. Raka och snabba besked, problemen löstes på nolltid.

Vill ni jämföra lite hastigheter kan ni surfa in på mina siter.

Hemsida, one.com - http://www.y0da.se
Företaget, space2u - http://www.noral.se
Mitt galleri kör jag på en liten halvprivat 20mbit server, http://gallery.y0da.se

Viss skillnad pa laddnings tiderna dar.. Nastan sa att jag ar nyfiken pa varfor och vill anvanda min Fluke for att titta pa vad det ar som tar sa lang tid.

OT: Sa du ar nojd med din Pro 9000? Jag vantar pa att Pro 9500 ska komma ut, men har ingen aning om nar!
 
Re: Re: One.com

fredriklindstrom skrev:
Viss skillnad pa laddnings tiderna dar.. Nastan sa att jag ar nyfiken pa varfor och vill anvanda min Fluke for att titta pa vad det ar som tar sa lang tid.

Det är främst svarstiden som är långsam tycker jag. När man väl har en connection och laddar hem/upp något så går det hyffsat snabbt, men när man anropar servern så tar det ganska lång tid innan den svarar.

Det roliga är att www.one.com är blixtrande snabb, men skaffar man konto hos dem så är det segt som sirap.. hehe.
 
Re: Re: Re: One.com

y0da skrev:
Det är främst svarstiden som är långsam tycker jag. När man väl har en connection och laddar hem/upp något så går det hyffsat snabbt, men när man anropar servern så tar det ganska lång tid innan den svarar.

Det roliga är att www.one.com är blixtrande snabb, men skaffar man konto hos dem så är det segt som sirap.. hehe.

Det ar formodligen tva olika servrar. Men det borde ju inte vara sa svart att fa ordning pa det hela.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.