Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket photoshop ska jag ha?

Produkter
(logga in för att koppla)

Celina87

Aktiv medlem
Sist jag satt och höll på med photoshop så hade jag CS3 vad jag minns, vilket är måååånga år sedan.

Vad kan ni tipsa om som jag ska ha? jag var nöjd med min CS3, finns det något som är liknande den?
Jag vill kunna redigera mina bilder som jag tar mest på mina barn, vår hund och lite djur/fåglar osv.
Den ska helst inte kosta mer än 2000:-.

CS kostar mer och kan numera bara "hyras". Du kan köpa Photoshop Elements som är betydligt billigare och det finns ett tillägg som heter Elements+ som öppnar många fler funktioner.

Skall du inte göra någon manipulering av bilder utan mest fixa litet ljus, kontrast, färger och skärpa upp tycker jag du skall titta på Lightroom. Det skall gå att ladda ner provversion under 30 dagar så kan du testa vilket som passar bäst.

/Frode

CS kostar mer och kan numera bara "hyras". Du kan köpa Photoshop Elements som är betydligt billigare och det finns ett tillägg som heter Elements+ som öppnar många fler funktioner.

Skall du inte göra någon manipulering av bilder utan mest fixa litet ljus, kontrast, färger och skärpa upp tycker jag du skall titta på Lightroom. Det skall gå att ladda ner provversion under 30 dagar så kan du testa vilket som passar bäst.

/Frode

Okej.
när jag hade CS3 så laddade jag ner en massa olika former på penslar som jag använde, kan man göra det i Elements?
skulle vara kul att kunna manipulera lite och leka med bilderna.

Skulle vara kul att t.ex. kunna göra som dom gör när dom fotar modeller, göra personen på bilden smalare, ta bort skavanker osv.

Det ska funka till en MAC dator också, glömde skriva det i första inlägget tror jag.

Senast ändrad:
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto