Annons

Vilket är ert bästa inköp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Johan Ahlbom skrev:
Om frågan gäller vad som helst, utom canon kamerahus så får det bli min Wacom Intous A6, vilken grej! Känslan är ju oöverträffad o musen har jag slängt :)
(J

jag måste säga att det har pirrat i mina fingrar också efter något liknande.. det får dock vänta ett tag.
 
Svårt val, EF 70-200 f/4 är underbart men samtidigt har det köpet fått mig att vilja kasta alla andra gluggar. Inte helt optimalt med studielån som enda inkomst:)
Sigmas EF 500 super är också riktigt trevlig så det får nog bli dött lopp dem imellan.
 
EF 70-300IS. En kanonglugg enligt mig. Skarp över hela zoomområdet och så har det IS.Nackdelar? Det kan vi ta i ett annat forum...
 
Min vintage AC/DC t-shirt jag köpte på ebay för 10 dollar, riktigt cool :)

Annars är det nog min Konica TC med tillhörande 50mm/1.7 som jag tog över från farsan ´95. Det var den som fick mig börja plåta "på riktigt"
 
mitt nya fina canon 60mm macro - så skarpt att man måste badda ögonen med bomull och vaselin när man har tittat på bilden...
 
Johan Ahlbom skrev:
Hehe, har du pengarna köp NU! Du kommer tacka mig för det rådet :) Mvh johan

nä. först på tur står ef 50 1,8 tror jag. och ett stativ. och en större väska. och en vidvinkelxoom, och så här kan jag hålla på ett tag.:) vilket jävla habegär man får.
det kan inte vara nyttigt
 
PITCH skrev:
extra greppet till 350d..

Varför.... jo jag tycker att det gör kameran mer stabil, bättre grepp helt enkelt.

det känns dock lite dyrt måste jag erkänna.. fast det så klart. man blir ganska trött i högerhanden av att försöka knipa tag i kameran under en längre tid med lite tyngd i objektivet.
 
PITCH skrev:
extra greppet till 350d..

Varför.... jo jag tycker att det gör kameran mer stabil, bättre grepp helt enkelt.

Just det, glömde greppet. Utan det hade nog mina två först nämnda kandidater varit mindre trevliga att balansera upp på det gigantiska 350D-huset:)
 
Min första Ilford Pan F+, vilken skärpa! Vilket sjukt litet korn! Vilken sorg att Ilford har lagt ned tillverkningen...

Annars är EF 50mm f1,8 ett annat bra köp (trots att linspaketets limning lossat två gånger...)
 
Japp !

Jag sällar mig till mängden: Canon 50mm/1.8
Tyckte den var sjukt plastig och liten när jag köpte den, men när jag dör skall jag begravas med den, för den linsen är MIN, bara min . . . . . .!!!

Sedan måste jag säga att mitt köp av QP-kort, inte var helt fel det heller :)

Niklas Wibom
www.niklaswibom.com
 
Jag tror nog, efter att noga ha tänkt efter, att min första filmskanner var det viktigaste köpet i min fotografiska utveckling. Eftersom jag aldrig haft ett mörkrum som varit riktigt rationellt att arbeta i så var det den som först gav mig kicken att kunna göra något vettigt av mina bilder efter exponeringsögonblicket utan att behöva förvandla det till ett projekt.
 
1975: En prenumeration på National Geographic, varpå mitt bildintresse väcktes på allvar.
1978: En svart Olympus OM-2 med Zuiko 50/1,8 och några rullar Kodachrome 64
1981: En Soligor 17/3,5 för några hundringar
2001: Nikkor 80-200/2,8 D IF-ID i toppskick för 5500:- på auktion på nätet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.