Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken var er första digitalkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Erik Schalin skrev:
Har aldrig haft ngn

Vad äter du för medicin när du klarat av denna bedrift? Lyfter hatten o bugar.

Jag köpte i medlet av 90-talet en Olympus digital camera som hade nästan 1 megapixel. Fotografierna tagna med den kameran var helt bedrövliga. Kommer inte ihåg vad den hette. Följande var Olympus D-340L och fotona blev icke bättre.
 
Canon Ixus 400 tror jag att den heter, numera utdelad till ) (, som fortfarande använder den aktivt

Bra kvalité, men jag överväger att köpa en ny kompakt med bildstabilisering till de i julklapp, blir säkert en Ixus igen, så man slipper vara telefonsupport alltför ofta

mvh

Ola G
 
Stiffneck skrev:
En Canon ION (1990). Vad vinner jag? :)
Väldigt intressant att se hur industridesigners fick frispel när man äntligen slapp bygga in den jobbiga filmrullen. Idag har vi facit. Kameror ska se ut som de nästan "alltid" har gjort för att kunna hanteras bäst, med väldigt få undantag.
 
Konika Minolta Dimage X. Plus ett hopfällbart förstoringsglas från Clas Ohlsson. Kameran hade 2 Mp. Hur mycket mer behövs? Tycker att delar av bilden håller än.
Det sämsta var batteriet som knappt inte ens räckte till att zooma.
 

Bilagor

  • fjärilgrusvägbrb.jpg
    fjärilgrusvägbrb.jpg
    75.9 KB · Visningar: 150
Min första var Nikon D70.
Var nöjd med bildresultaten, men inte känslan att hålla den och den lilla sökaren.
 
1) Casio QV770 (1998) [med 0,3 megapixel!]
2) Sony DSC P32 (2003)
3) Sony DSC H1 (2005)
4) Canon EOS 350D (2006)
5) Sony A100 (2006)
6) Canon EOS 5D (2006)
7) Canon Powershot G9 (2007)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.