Annons

Vilken väska?

Produkter
(logga in för att koppla)

moorflax

Aktiv medlem
Vilken väska skall jag köpa till denna utrustning?

20D
ef 17-40/4L
ef-s 60/2,8
ef 50/1,8

Inom en snar framtid kommer jag köpa ett 70-200/4L så det vore bra den går i väskan.

Tips tack!
 
Om du vill ha en ryggsäck så är väl Lowepro Minitrekker ett bra alternativ. Du får plats med det du beskriver och lite till.
Jag är nöjd med min. Enda grejen är väl att den är lite kort för att kunna använda midjebältet på ett bra sätt, iaf om man är 183cm lång, som jag.
 
Jag köpte en Lowepro Computrekker AW till mina prylar. Det är väl i stort sett samma som Minitrekker fast med ett datorfack också.

Det jag stoppat i hittills är:

Eos 20D med batterigrepp
70-200 4L
17-40 4L
Liten bärbar dator (12-tums skärm) med tillhörande nätaggregat och mus.
Diverse småpryttlar som laddare, kortläsare m.m.

Jag kommer förmodligen att komplettera med ett Canon 100 2,8 macro och eventuellt 1,4x converter och det blir inga problem att peta i det.

Med en längd på 186 centimeter och en kroppsbyggnad som Barbapapa är midjebältet tämligen oanvändbart, men det kan jag leva med :)

/Anders
 
AFE skrev:
Med en längd på 186 centimeter och en kroppsbyggnad som Barbapapa är midjebältet tämligen oanvändbart, men det kan jag leva med :)

Då det låter som vi ingår i samma familj av tecknande figurer, så undrar man ju om midjebältet på något sätt blir i vägen - eller går det att montera bort helt?
 
Ryggsäck!!

Hej!
jag föredrar ryggsäck, använder Lowerpro Minitrekker II AW. Jag får plats med två hus, 28-105, 70-300, 170-500, 20 plus några gamla fasta objektiv 28 och 105, en FTZ 400 blixt samt en massa film. Stativet kan hänga på utsidan. i bland åker 170-500 och de gamla fasta ut får att få in en Hasselblad 2000 med 50 och 80 objektiv plus magasin och diverse annat

/Mats
 
Christer Sjödin skrev:
Då det låter som vi ingår i samma familj av tecknande figurer, så undrar man ju om midjebältet på något sätt blir i vägen - eller går det att montera bort helt?

Det går inte att ta bort (annat än med mer våld än nöden kräver). Det går ju dock att dra ihop det och fästa ihop remmarna (med gaffatejp eller andra hjälpmedel) så att det inte är i vägen. Själv har jag bara dragit ihop mitt, och det stör inte nämnvärt.

/Anders
 
Om jag inte missminner mig så kom min minitrekker såhär.
Iaf så är det så jag har mitt bälte.
 

Bilagor

  • midjebalte.jpg
    midjebalte.jpg
    37.6 KB · Visningar: 188
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.