Annons

Vilken skall man välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

ovlivia

Ny medlem
Jag har bestämt mig för att köpa en systemkamera och har kollat runt lite vad som finns på marknaden, Jag är själv nybörjare inom allt vad systemkamera gäller. Men de kameror jag har kollat lite extra på (och som det står imellan) är: Canon EOS 450D, Sony A300 och Nikon D60. Jag har upptäckt att det inte skilljer så mycket i pris och kvallite på dom tre olika kamerorna. Frågan är då bara: Vad tycker ni, ni som använder och har någon av dessa kameror? Vad är det negativa & positiva med dom? Jag är väldigt tacksam för ALLA svar.

Prova att söka. Finns massor av trådar här på forumet. Standard tips är att du provar och klämma lite på dom olika kamerorna för att se hur dom ligger i dina händer.

b1uemchen skrev:
Prova att söka. Finns massor av trådar här på forumet. Standard tips är att du provar och klämma lite på dom olika kamerorna för att se hur dom ligger i dina händer.

Aa, jag har vart och kännt på lite kameror och sånt och det är ju också en del som spelar stor roll in i det hela. Tack så mycket för tipsen! :D

Jag köpte på känsla...

När jag gjorde mitt senaste kamerainköp så gick jag mycket på känsla. I det ögonblick jag fick klumpen i handen så kände jag att den här ska jag ha.... Det innebär då inte att jag säger att andra märken är dåliga bara att just denna gång blev det denna kamera. Tips ... kika även på olympus , Samsung, Pentax....

Canon för att de har det mest omfattande optikprogrammet. Där finns det också en hel del begagnat att välja på i en bra beg,marknad. Bra även för att sälja det du tröttnar på.
OK, jag är en Canonist men det behöver inte vara fel ändå.

Jag köpte en D60 för några månader sen och är jättenöjd, nu ska det bara köpas lite nya gluggar...
Om du är helt novis på området tror jag inte det finns en enklare kamera att använda. Det finns säkert kameror som är bättre än D60 på många skaker, men användarvänligheten tror jag ingen annan rår på.
Nackdelen med att den är så nybörjarvänlig är att det saknas en del snabbknappar för funktioner man använder ofta. Men det är smällar man får ta som nybörjare, när man "vuxit till sig" får man ju skaffa en kamera med mer funktioner. Men den tiden den sorgen.

läs noga recentionerna här på detta forum och tänk sedan på vad du vill ha och vad du inte vill ha som problem.Och jag menar verkligen vad du inte vill ha som problem... Detta framgår rätt enkelt att urskilja i recentionerna...

Läs också noga var man uppfattar saker som fattas...

Samt titta noga var man talar om att man snabbt växer ur kamerorna ...

Sedan då du sållat ut vad du inte vill ha som minusposter och nackdelar så har du lättare att finna vad du bör se mer på..

Mvh
Tobbe..

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto